Avatar billede bonez Nybegynder
30. april 2010 - 16:47 Der er 6 kommentarer

Netværksproblem (Webserver / FTP / Rumpus (MAC) )

Halløjsa folkens!

Håber nogen kan hjælpe mig her!

Jeg er ved at sætte en web server op på en kammerats mac. Vi benytter programmet RUMPUS, som både har ftp, web osv indbygget.

Han har EnergiMidt fiberbredbånd. En Dlink DIR 635 router, og vi har forwardet følgende porte igennem routeren

TCP
666 (FTP)

Vi kan IKKE tilgå computeren på nogen måde udenfor netværket. Men internt virker det naturligvis perfekt. Jeg kan ikke engang pinge hans IP fra min egen hjemme pc. Det finder jeg temmelig mystisk.

Er der mon firewall indbygget i Energimidt's fiberbokse eller lignende? Og skal man have en fast IP, for at køre web server? Har ændret ip'en løbende i både programmet og på routeren osv
Avatar billede leif Seniormester
30. april 2010 - 17:01 #1
At du ikke kan pinge kan blot være at PING på WAN interfacet er slået fra på DIR-365
Avatar billede bonez Nybegynder
30. april 2010 - 17:34 #2
Jeg kan prøve at se, om jeg kan slå det til.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
30. april 2010 - 18:23 #3
kan du pinge maskinen fra LAN siden??

og nej der skulle ikke være noget i filter fiberboxen...

hvorfor er port 21 åben hvis du vil bruge 666 til FTP??

og port 443 det er jo kun til HTTPS så den er vel heller ikke nødveddig den er åben

og nej man skal ikke have en fast ip.. se evt dyndns.dk
Avatar billede zero_lock Nybegynder
30. april 2010 - 18:40 #4
ja ping er som standart slået fra på WAN siden...

ping er en del af IMCP (Internet Control Message Protocol) og i min router ligger det under securety: Block Anonymous WAN Requests (ping)
Avatar billede bonez Nybegynder
30. april 2010 - 19:01 #5
Port 443 er til HTTPS. Vi kan sagtens pinge på LAN siden. Har åbnet WAN ping nu også. Stadig intet svar. Underligt. Prøver at flytte maskinen direkte over på nettet udenom routeren lige
Avatar billede aners Nybegynder
25. maj 2010 - 21:37 #6
Trafik initieret udefra kræver at du har en fast ip-adresse, ellers bliver trafikken droppet før den når dig.