Avatar billede juliemusen Nybegynder
30. april 2010 - 15:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 7

Hejsa.

Jeg købte for et stykke tid siden Windows 7 preminum. Jeg har installeret det på 3 computere, og nu på en fjerde computer. Nu begynder den sidste computer jeg har installeret 7 på at sige, at det ikke er en ægte version, men det er det altså. Har købt den i en forretning. Er det måske fordi der kun har høret 3 licens´ser med?
Kan jeg købe en licenskode et sted, så det virker på computer nr 4 også? Det er ikke en opgraderings version, så jeg kan vel ikke købe en opgraderingskode og bruge på den version jeg har nu?

Det er preminium, så skal jeg vel købe en prenium licenskode, jeg kan ikke købe licenskode fra den billigste version, og bruge vel?

Med Venlig Hilsen
Julie
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 15:31 #1
Passer meget godt med der er licens til 3 computere. Mener de kalder det en family pack. Du kan købe en ekstra her:

http://emea.microsoftstore.com/europe/en-US/Microsoft/Windows-7-Home-Premium-Full-%28Danish%29

Syntes godt nok det er dyrt, ku ikke finde noget billigere. Så vent lige og se om der kommer et bedre svar.
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 21:56 #2
Hejsa.

Windows 7 Home Premium kan købes billigere her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=windows+7+home+premium&pid=660399

Kortlink: http://kortlink.dk/7qn6

Hilsen
Mikael
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 23:28 #3
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=windows+7+home+premium&pid=660398

Må vel være den her. Den anden er en opgraderingspakke.
Avatar billede scory Nybegynder
01. maj 2010 - 06:44 #4
Ups, der så jeg mig vist ikke for. Sorry.

/Mikael
Avatar billede juliemusen Nybegynder
02. maj 2010 - 17:45 #5
Hej igen.
Mange tak for svarene. en af  mine venner havde samme problem. Han købte en opgraderingspakke, hvor han fik licensen tilsendt pr mail, og efterfølgende en dvd tilsendt.

Han har nu tastet licens koden ind, og nu virker alt fint. Det forstår jeg bare ikke helt, fordi i princippet er det jo en piratkopi man installere, hvis der ikke er flere licenskoder til Win7. Derefter køber man en opgraderingspakke (som er billig) og skriver licens koden.
Kan det virkelig passe det vil virke i længden?

Med Venlig Hilsen
Julie
Avatar billede nicidem Nybegynder
02. maj 2010 - 19:36 #6
Hmm muligvis. Så en licens er en licens, uanset om det er fra en alm. pakke eller opgraderingspakke... Det der koster er så åbenbart installations DVD'en. Da du allerede har den fulde installations DVD, er det jo egentlig smart nok så. :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. maj 2010 - 20:11 #7
Har du tjekket hvor mange computere du må bruge den licens på?
Så vidt jeg ved sælges der ingen family pack udgaver i Danmark, og således er licensen kun gyldig til en computer.
Det er muligt at du kan aktivere på flere i første omgang alligevel, hvilket dog kan vise sig som problemer senere. Uanset hvad, medmindre der står at licensen gælder til 3 PC'er, er det ikke tilladt at bruge den på mere end en computer ad gangen.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
03. maj 2010 - 10:16 #8
Hej
Tak for hjælpen igen.
amews: Jeg kan sagtens følge dig, så det er ikke et surt spørgsmål, men hvis man ikke måtte det, har de jo lavet så man ikke kan det. Hvis man køber en lovlig licens og det virker perfekt, så burde det jo også at være lovligt, hvis du kan følge mig?

Med Venlig Hilsen
julie.

ps. ligger i ikke et svar.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. maj 2010 - 11:56 #9
Der kan jo godt som ekstra sikkerhed for brugeren være givet 3 aktiveringer til at starte med, sådan at hvis brugeren på en måde laver nogle fejl, stadig kan få aktiveret licensen igen. Det er dog kun meningen at det gøres på samme computer.
Det er sandsynligt at på sigt vil systemet registrere at licensen bliver brugt på ikke identisk hardware, og senere vil sige at licensen ikke er gyldig.

Du kan jo også lave en kopi af en ikke kopibeskyttet musik CD og give den videre til en ven uden problemer, og den virker også fint. Det gør det jo bare ikke mere lovligt at det er muligt.
Avatar billede nicidem Nybegynder
03. maj 2010 - 14:49 #10
Svar. :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
03. maj 2010 - 14:49 #11
test