Avatar billede angelenglen Nybegynder
29. april 2010 - 18:35 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Find min WAN IP

Jeg har brug for at kunne se hvad min WAN IP er i et script, mon der findes en måde at se det?

Hvis ikke, mon jeg så kan få en liste over LAN IP'er?
Evt. en liste over navnene på netværks-forbindelserne også ville være fedt!

Hvis et sådan script er OS-specifikt, skal det bare virke i Windows 7, ingen grund til at lave nyt til forældede OS'er jo...
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 22:12 #1
Hejsa,

den kan nemt ses her:
http://www.myip.dk/

Hilsen
Mikael
Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. maj 2010 - 09:00 #2
Ja, den side kender jeg godt, http://www.ipnr.dk er også god.

Men derfra og så til at have IP'en i et VBscript, hvordan gør jeg det?

Jeg skal have IP'en ind i en variabel, så jeg eksempelvis kan skrive:

if WANIP = "212.242.212.242" then
  Home = True
else
  Home = False
end if

Ovenstående er bare et eksempel, min pointe er at jeg gerne vil have WAN IP'en ind i en variabel i VBscript.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
18. august 2010 - 13:23 #3
Opgiver