Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
29. april 2010 - 16:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HDD problem i Windows 7

Hej

Har skiftet til windows 7 for et stykke tid siden, og har et lille problem med at når jeg tilslutter min eksterne hdd til usb, så tager det mellem 3 og 5 min før den registreres, og nogen gange gør den det slet ikke, i xp blev den registreret med det samme man satte den i.
Er det noget der kan løses?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2010 - 17:24 #1
Bruger du samme port hver gang, når du bruger den?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2010 - 17:36 #2
Man kan gå i diskhåndtering, og tildele drevbogstav til den. Og hvis man så bruger den samme port, så skulle Windows finde den hurtigere.
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
29. april 2010 - 19:41 #3
Har altid brugt den samme port, og nu har jeg ændret drevbogstav, men det er stadig det samme.
Avatar billede haverslev Novice
29. april 2010 - 20:07 #4
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / (og batteriet- hvis bærebar) fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem

Men du skal tillige prøve at tjekke på din pc producents hjemmeside, om der er en opdateret udgave af chipset driveren og evt. andre drivere når du alligevel er derinde :-)
Det nemlig muligt at der udgivet opdaterede drivere ifm. Windows 7
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
01. maj 2010 - 18:47 #5
Nu har jeg prøvet at fjerne alle usb porte, slukke vente og tænde igen uden nogen enheder tilsluttet, når den så er startet op, begynder den at installere portene igen, og der kommer så en fejlmelding om at enhedsdriveren ikke blev installeret.
Jeg kan ikke finde en chipset driver til maskinen, det er en Fujitsy Siemens ScaleoX.
Der fulgte en driver cd med maskinen, som skulle installeres under xp, men den vil win7 ikke tage imod.
Avatar billede haverslev Novice
01. maj 2010 - 19:12 #6
Har du prøvet at finde drivere på FSC`s hjemmeside`s ?

http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
05. maj 2010 - 15:39 #7
Hej igen, undskyld forsinkelsen, men jeg har nærmest måtte bo på jobbet, den seneste tid :-)

Nu har jeg opdateret chipsetdriveren, men det hjælper ikke.
Nu har jeg stadig xp som sekundær styresystem, og når jeg tilslutter hardisken under xp, så spinder den op og begynder at læse med det samme, og det er netop det der ikke sker i win7, kan det have noget med automatisk afspilning at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 10:46 #8
Hvad endte denne med?
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
16. maj 2010 - 19:50 #9
Tja, har måtte reinstallere windows, pga en virus jeg ikke kunne fjerne, har derefter prøvet de tidligere råd, men den er stadig ret lang tid om at finde drevet.
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2010 - 16:24 #10
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
01. juli 2010 - 06:31 #11
!