Avatar billede heibergg Nybegynder
29. april 2010 - 13:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet "nyt teksdokument" ved højreklik

Kører windows XP pro.
Problemet er, at den normale mulighed for at åbne et nyt teksdokument, ved højreklik, er forsvundet. Vist min egen skyld med TVEAK UI. Men jeg vil gerne have den tilbage, men hvordan gør jeg?
Avatar billede Vandreren Novice
29. april 2010 - 14:45 #1
Du kan vel bruge Tweak UI igen, ikke?
Jeg citerer en vejledning her (se især det tredje afsnit):

The Templates branch
When you right-click on the desktop and select the New command from the shortcut menu, you'll see a submenu containing a series of file type templates that you can use to easily create new documents. On the Templates branch is a single page that contains a list of the existing file type templates (see Figure E).

If you have more templates on the New menu than you need, you can clear the check box of any templates that you don't need right now. If you have templates on the New submenu that you'll never use, just select them and click the Delete button.

If you want to add a new file type template to the submenu, you can do so easily. First, create a template file. To do so, launch your application and open a blank document, configure any settings that you want in your template, and then save the document on your hard drive. Then, to add your custom file type template to the New menu, you can click the Create button and locate your template file.

http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-1054251.html
Avatar billede heibergg Nybegynder
29. april 2010 - 14:55 #2
Tak for dit svar, men "If you want to add a new file type template to the submenu" Jeg vil jo ikke have en ny, men bare den gamle.
Avatar billede Vandreren Novice
29. april 2010 - 15:01 #3
Så vidt jeg har forstået på dit spørgsmål, så har du fjernet den gamle. Du kan kun få den igen ved at tilføje et tomt tekstdokument (igen) som et nyt element.

Hvis det ikke er korrekt forstået, så må du lige forklare dit problem lidt mere præcist. :)
Avatar billede heibergg Nybegynder
29. april 2010 - 15:07 #4
Ok jeg prøver
Avatar billede heibergg Nybegynder
29. april 2010 - 15:25 #5
Jeg må erkende, jeg fatter ikke proceduren. Kan ikke indse, hvordan jeg igen får et nyt teksdukument bare ved at højreklikke.
Avatar billede heibergg Nybegynder
29. april 2010 - 15:52 #6
Nu fandt jeg ud af det på en anden måde. Installerede en nyere Tweak UI, hvor man kunne installere nyt. Valgte Notepat i windows, og det fungerer. Så du havde ret i, at det kunne gøres i Tweak UI, så læg venligst et svar:)
Avatar billede Vandreren Novice
29. april 2010 - 16:02 #7
Tweak UI er et ganske godt program med en hel del muligheder for at konfigurere Win XP.

Fint at du fik ordnet dit problem. :)