Avatar billede mett Nybegynder
29. april 2010 - 12:32 Der er 17 kommentarer

Genopret efter Killdisc?

Ved uheld er min bærbare plus backup-Harddisk formateret med Killdisk. Er det umuligt at gendanne filer?
Plan B:
Har en lidt ældre backup-HD, som er hurtig-formateret i XPsp2 - og dernæst delvist overskrevet samt slettet (ikke formateret). Har prøvet med pc-inspector, men finder tilsyneladende kun senest slettede filer.
Har nogen et godt råd?

SUK
:O(
Avatar billede Jensen DK Novice
29. april 2010 - 12:47 #1
Festen er slut du kan ikke hente noget, der findes firmaer som kan hjælpe dig men det koster kassen.
Avatar billede mett Nybegynder
29. april 2010 - 12:50 #2
Gælder det også hurtigformateringen i xp?
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. april 2010 - 12:56 #3
Nej. Hverken den fulde eller hurtige formatering i xå ødelægger ret meget. Men bliver der skrevet til disken efter formatering, så risikerer man at ødelægge sine chancer for at genskabe data.

Er man sikker på, at disken er helt overskrevet med killdisk, så kan ingen hjælpe. Heller ikke de professionelle firmaer.
Avatar billede mett Nybegynder
29. april 2010 - 13:39 #4
Til ksoren2:

Det var desværre nok det jeg regnede med ... kan du anbefale et andet program end pc-inspector til gendannelse efter xp-formatering?
29. april 2010 - 13:46 #5
(Er det 'kun' en 'rå' formatering, eller er der også INSTALERET, Opdateret, ServicePack(s), Programmer, opdateringer, opdateringer, ...
Hvis det er tilfældet er det MEGET værre !!!)
Avatar billede haverslev Novice
29. april 2010 - 14:03 #6
Selvom det ikke hjælper det store efter sådan en omgang, så er Getdataback et betydelig bedre recovery program end pc-inspector er.

Dog er getdataback et købe program, men du kan afprøve det - dog med den hage ved det, at du kan ikke "gemme" de genfundne data, men hvis du så vil/kan bruge det udfra de genfundne data, så kan du købe licens til fuldversionen.

Hus at vælge FAT eller NTFS version - alt efter dit filsys.
http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm
Avatar billede mett Nybegynder
29. april 2010 - 14:04 #7
Nej kun formateret og gemt data oveni (disse data slettet alm). Data fyldte 6 GB ud af diskens 125GB. Pc-inspector finder imidlertid kun disse seneste data ....
Avatar billede mett Nybegynder
29. april 2010 - 14:08 #8
OK - vil prøve getdataback ved lejlighed - og vender tilbage. Foreløbig tak - skal nok give point, hvis det lykkes :O)
08. maj 2010 - 21:50 #9
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 11:34 #10
Nu har jeg fået et endeligt svar ved at sende mine diske til IBAS, firma med genopretning som speciale. Der er intet at gøre. Så nu befinder jeg mig i år 0 !!! Det kan man så også lære noget af ...
Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 11:44 #11
Glemte lige at sige, at jeg har prøvet flere programmer selv - bl.a. Getdataback - uden held. Men tak for kommentarer og forslag. Jeg vil gerne fordele point mellem jer - men ved ikke hvordan man gør det???? Kan nogen fortælle mig det? :-)
09. maj 2010 - 11:53 #12
Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 12:52 #13
Skriv igen som svar, hvis I vil have point :-)
09. maj 2010 - 13:00 #14
Ping ?
(Dette er så et [svar] - til delning mellem flere ...)
Avatar billede Jensen DK Novice
09. maj 2010 - 13:48 #15
Her er svar for kommentar #1
Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 16:47 #16
Giver lige de 2 sidste kommentatorer mulighed for sende svar - og fordeler point derefter ...
Avatar billede haverslev Novice
09. maj 2010 - 18:58 #17
Svar for  #6