Avatar billede heyza_dk Nybegynder
29. april 2010 - 09:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vista vil ikke starte op

Hej med jer

For et par timer siden sad jeg ved min bærbare HP med Vista, nu vil den ikke starte op overhovedet.

Når jeg tænder den står den og forsøger at boote på cd drevet, efter små 20 sek genstarter den, så kan ikke noget med at gå ind via fejlsikker tilstand eller i BIOS, har bare en helt sort skærm.

Nogen der ved hvad man kan gøre?
Avatar billede delakuer Nybegynder
29. april 2010 - 09:48 #1
Prøv at sætte en boot disc i og se hvad den så siger?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2010 - 09:51 #2
Det skulle vel ikke være en DV6000 9000 serie?
Avatar billede heyza_dk Nybegynder
29. april 2010 - 09:53 #3
Jo en DV6000

Har ikke en bootdisk den ligger som fast enhed på et drev for sig selv..
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2010 - 10:02 #4
Jeg er ked af at jeg må gøre dig ked af det der sidder et Nvidia grafik chip i og det sidder på bundkortet der findes nogle som måske kan redde den men der er ingen garanti.jeg har 2 stk som jeg skal igang med har ikke prøvet endnu prøv at se denne video.
http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-6-HM
Avatar billede heyza_dk Nybegynder
29. april 2010 - 10:07 #5
Nu må jeg spørge hvad er årsagen til at vi skal pille ved den chip??
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2010 - 10:18 #6
Jeg mener ikke at du skal røre ved chippen det er bare den eneste mulighed for at redde din Pc. hvis du Googler dit problem vil du se i tusindvis af eksempler på at det er det der er sket!

http://www.google.dk/#hl=da&q=sort+sk%C3%A6rm+p%C3%A5+dv6000&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=sort+sk%C3%A6rm+p%C3%A5+dv6000&gs_rfai=&fp=c72504d088e69f2d
Avatar billede heyza_dk Nybegynder
29. april 2010 - 10:20 #7
ok men det med at den genstarter har det så noget med at gøre at det ikke kommer på skærmen?? er total blank her
Avatar billede heyza_dk Nybegynder
29. april 2010 - 10:24 #8
Jeg fik læst mig til det tror det er svaret til mig .. poko1 laver du et svar så lukker jeg tråden??
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2010 - 10:30 #9
Tja det er godt nok ærgerligt.