Avatar billede Jacob12345 Nybegynder
28. april 2010 - 22:10 Der er 2 kommentarer

Netværket virker - men kan ikke komme på intnettet

Jeg har et problem med mit netværk

Jeg har enkelte enheder, der ikke kan komme på internettet, men som godt kan ses på netværket

Mit netværk ser ud på følgende måde

Jeg har internet via TDC og har en TDC (netopia) router - bag den er koblet min egen router (Trendnet TEW-633GR) hertil er koblet, med kabel
•    Min stationære computer
•    Min printer
•    Og en switch (Trendnet TEG-S80TXE)

Til Switchen er koblet (med kabel)
•    NAS-disk
•    Appel TV

Derudover har jeg en ipod, en bærbar og en mobil, der er koblet til netværket trådløst

Denne opstilling har virket perfekt gennem længere tid.

Enkelte gange i løbet af de sidste 2 år har forbindelsen til internettet faldet ud, men det har været løst ved at trykke på "reset" knappen på routeren

For 14 dage siden fik jeg problemer med at komme på nettet på min bærbare (den faldt ud hele tiden og kunne ikke overføre til- og fra min NAS)
Derfor trykkede jeg på reset knapperne (som tidligere har løst problemet) uden resultat.
Så geninstallerede/formaterede jeg min bærbare og min router igen

Nu er min forbindelse til internettet og netværket super fra min bærbare, men jeg kan ikke komme på internettet fra min appleTV- men jeg kan godt se dem på mit netværk

Jeg har et program, der kan tegne mit netværk og her kan jeg se at de er med og deres IP adresse.

Er der nogle der har nogle ideer til hvordan min Apple TV igen kan komme på internettet ?
Avatar billede weblockdk Nybegynder
28. april 2010 - 23:48 #1
Virker det hvis du springer routeren over og forbinder din pc direkte med modemmet?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. april 2010 - 08:37 #2
forkert gateway
du kan ikke formater router