Avatar billede berit66 Praktikant
27. april 2010 - 22:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fordel en brugerliste på lister ud fra kriterier

Hej Eksperter

Jeg har et excelark med en total brugerliste, som jeg gerne vil have fordelt ud på mange forskellige turlister. Jeg kunne forestille mig at jeg på brugerlisten havde nogle kolonner hvor jeg skrev hvilke ture brugeren skulle være med på (samme bruger kan godt være med på flere forskellige ture.

Turlisterne er et stort regneark hvor turene har en overskrift, f.eks. V1, V2 osv fordelt på hver sin kolonne, hvor brugerne så skal listes under.

Kan dette automatiseres på en eller anden måde, gerne med lidt VBA kode.

Jeg håber på nogle gode forslag :-)

Berit66
Avatar billede jean01ad Praktikant
28. april 2010 - 09:19 #1
Kan du ikke prøve at uddybe hvad det er du gerne vil have - jeg forstår ikke helt hvad du søger

              Ture
Kunde    V1; V2; V3; V4
A          x  x
B          x      x  x
C          x

Er det sådan du gerne vil have din brugerliste til at se ud, og hvad er det så en turliste skal indeholde? Noget som nedenenstående for hver kunde?

        Ture
    V1; V2; V3; V4
    A    A
    B        B  B
    C
Avatar billede berit66 Praktikant
28. april 2010 - 10:07 #2
Bruger listen indholder en total liste over alle brugere med navn adresse tlf. nr. osv. jeg havde så tænkt mig at tilføje nogle kolonner hvor jeg kunne skrive hvilke ture de skulle inkluderes i. F.eks. kan bruger 1 være med på tur v1 og v2, bruger 2 på v2 og v3, bruger 3 på v3 osv.

Tur listen er så delt op i 1 kolonne pr. tur (med overskrifter v1, v2, v3, osv. i øjeblikket er der 25 ruter/ture, men der kan sagtens komme flere). Under disse kolonne overskrifter vil jeg så gerne have listet navn og adresse oplysninger på de brugere der er på denne tur. Oplysningerne der skal trækkes med over er i en enkelt celle, da listerne bruges som datavaliderings lister i andre ark.

Dette er noget jeg gør manuelt i øjeblikket, men vil meget gerne have det automatiseret.

Håber det er lidt bedre forklaret :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
29. april 2010 - 12:12 #3
Kender du Autofilter?

Måske det kan bruges.

Marker overskrifter -->
Vælg 'Data' -->
Filter -->
Autofilter.

Så kan du søge på bruger og hvilken ture de er med på.
Og du kan søge på tur og se hvilken bruger der deltager på denne. (Vælg 'Ikke tomme')
Avatar billede berit66 Praktikant
29. april 2010 - 15:02 #4
Hej Store-Morten

Det kan jeg ikke rigtig se at det kan bruges. Brugerlisten er et regneark for sig selv med alle bruger. turlisterne er så med lige så mange kolonner som der er ture/ruter med hver deres liste. Det kan man jo ikke lave autofilter på, jeg kan jo ikke lave en separat filtrering på hver kolonne...... Så desværre!
Avatar billede store-morten Ekspert
29. april 2010 - 15:47 #5
Det forstår jeg ikke :-(

Du er velkommen til at sende arkne med eksempel.
Så er det måske nemmere at se hvad du ønsker.

(Adr. under profil.)
Avatar billede berit66 Praktikant
07. maj 2010 - 14:46 #6
Lukker