Avatar billede greenberrydk Praktikant
27. april 2010 - 12:58 Der er 3 kommentarer

Løsning til en MyCom stationær computer.

Hej.

Jeg sidder her med en MyCom computer som jeg skal rep. for en kammerat. Alt kører perfekt i den, men når jeg starter computeren op er der bare sort skærm. Jeg tror det er grafikkortet der ikke vil længere. Blæseren på grafikkortet virker perfekt, men der er overhovedet ingen billede på skærmen. Har prøvet flere skærme uden held. Det drejer sig om et Geforce FX 5700. Tror det er en 128mb kort, men er ikke sikker, måske 256mb?! - tror i der findes et tilsvarende kort der kunne passe i computeren?!  Eller måske et der er bedre. Nogle gode forslag? Tak :-)
Avatar billede fluse Nybegynder
27. april 2010 - 13:24 #1
Det bedste man kan gøre når man ikke får et billede på skærmen er at fejlsøge ved hjælp af "bip-koden" hvis der ellers er en PC-speaker tilsluttet?

Ellers ville jeg anbefale af skaffe en, da den med rimelig sansynlighed kan fortælle dig hvor fejlen ligger.

Fluse
Avatar billede Vandreren Novice
27. april 2010 - 19:23 #2
Det er vel et AGP-grafikkort. Mon ikke de fleste AGP-grafikkort vil kunne anvendes? Der burde ikke ske katastrofer ved at tilslutte et ældre grafikkort med 64 eller 128 MB RAM.
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 19:11 #3
Prøv at start med at cleare CMOS, det er typisk bare det som skal til på disse ældre PCer. Se i manualen hvordan, de fleste bundkorts manualer kan findes på producentens hjemmeside.

Hilsen
Mikael