Avatar billede jv10 Nybegynder
27. april 2010 - 00:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gave eller ej?

Hvis i havde en rigtig god ven, hvis datter skulle konfirmeres, men i kun kendte faderen og ikke resten af familien (kone og børn har du kun mødt 3-4 gange over fire år), ville i så give (faderen) en kuvert med penge til konfirmanden?

Jeg er selvsagt ikke inviteret til festen.
Avatar billede jv10 Nybegynder
27. april 2010 - 00:32 #1
Min umiddelbare opfattelse er, at jeg ikke skal give noget. Men er en smule i tvivl. Derfor spørgsmålet.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2010 - 01:43 #2
Det er nok meget et spørgsmål om hvad man bruger i jeres omgangskreds.

Er der ikke andre i "gruppen" som er i samme situation og hvor I kan snakke sammen og blive enige om hvorvidt I giver eller ikke giver.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2010 - 02:12 #3
Enig med arne_v, det handler meget om hvad der er kutyme i jeres omgangskreds.

I min omgangskreds giver vi, i den situation, 100,- kr. i et telegram, og skriver "Blomsterhilsen" nede i hjørnet.

Så er det uforpligtende, og modtageren behøver ikke at indbyde til "efterkonfirmation".
Avatar billede riversen Nybegynder
27. april 2010 - 06:46 #4
enig med vejmand. Ingen invitation betyder ikke en "større" gave, men en lille blomsterhilsen er på sin plads.
Avatar billede rix Praktikant
27. april 2010 - 06:51 #5
jeg har den opfattese at jeg ville ikke give gaver ud men jeg er også kun 18 år gammel og ikke kan se en ide i at give gaver ud

men hvis jeg nu skulle se lidt længere end min egen næse tip :D
så ville jeg sige at selv om man ikke er inventerrede så synes jeg man skal give lidt jeg fik 100 kr af min store søsters kærstes mor og jeg har kun mødt hende en gang og der brækkede jeg mig på hendes gulv :S

men hvor meget jaaa så synes jeg at du skulle give en hund så har du da vist at du tænker på hende og så har du hellere ikke givet hende for meget
Avatar billede jv10 Nybegynder
27. april 2010 - 15:44 #6
Hmm.., tror ikke en 13-årig pige er ret interesseret i at få blomster.

Mne kan se de fleste af jer henviser til hvad vi bruger i vores omgangskreds. Så er jeg stadig lidt på den. I dette tilfælde er der nemlig ingen andre fællse bekendte.
Avatar billede jv10 Nybegynder
27. april 2010 - 16:08 #7
Jeg mener; så det kan jeg ikke læne mig op af ...

Men jeg jo "bare" tage en en beslutning.
Avatar billede jv10 Nybegynder
27. april 2010 - 16:24 #8
rix17172 -> Ok.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2010 - 18:15 #9
Hmm.., tror ikke en 13-årig pige er ret interesseret i at få blomster.

Nej, lige netop. Derfor foreslår jeg også penge......
Men skriv "Blomsterhilsen", så er det uforpligtende.