Avatar billede Nesta Juniormester
25. april 2010 - 12:41 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Kendskab til RegistryBooster?

Nogen, der kender ovennævnte program og ved, om det har kombatibelt at bruge til scanning?

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/jR392069.jpg

Mange fejl hvis man ellers kan betro sig programmet.
Avatar billede Vandreren Novice
25. april 2010 - 13:08 #1
Jeg brugte på et tidspunkt en ældre version af RegistryBooster.

Der er ikke noget exceptionelt ved RegistryBooster; det rydder ud i Registry (Registreringsdatabasen), ligesom så mange andre programmer af den type.

Det er vigtigt at forstå, at ordet "fejl" skal tages i en meget bred betydning. Udtrykket "overflødige nøgler" er mere passende, da de fleste "fejl" vil være referencer til filer der engang har været på din computer, men er slettet nu, fx. programmer der er blevet afinstalleret.

Inden du rydder du i Registry bør du sørge for at tage backup. Det kan ske, at et program eller to holder op med at virke, og derfor skal geninstalleres, når overflødige nøgler fjernes fra Registry. Jeg har oplevet at Paint Shop Pro, Windows Live Messenger og Microsoft Office er holdt op med at fungere efter grundig oprydning i Registry; men en geninstallation/reparation kan nemt ordne det. Ved mere alvorlige fejl vil det være god at kunne gendanne Registry fra backup.

Vil du få en meget hurtigere computer af at fjerne små 700 nøgler fra Registry?
Formentlig ikke, da de fleste ikke er særlig væsentlige. Hvis du derimod har rester fra programmer, som er blevet afinstalleret men alligevel ikke fjernet helt, så kan oprydningen måske hjælpe lidt.
Avatar billede Vandreren Novice
25. april 2010 - 13:16 #2
PS. Hvis det drejer sig om at forbedre ydeevnen på et Windowssystem, så er der større sandsynlighed for at defragmentering af Registry vil give et bedre resultat end at fjerne nogle hundrede nøgler.

Gratis program til at defragmentere Registry:
http://www.registry-clean.net/free-registry-defrag.htm
25. april 2010 - 13:24 #3
Avatar billede karstenjensen_dk Nybegynder
25. april 2010 - 14:58 #4
Der findes flere tests på nettet, der til manges overraskelser, viser, at det ikke øger maskinens hastighed ved at rydde op i registreringsdatabasen.
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 14:58 #5
Jeg har brugt registrybooster, og det hjælper heelt vildt meget, især 2010 versionen, dog ville jeg også anbefale RegistryDefrag, men din computer kan nemt gå i stykker hvis du bruger for mange af de slags programmer, og jeg taler af erfaring..
Avatar billede Nesta Juniormester
25. april 2010 - 17:26 #6
Okay tak for svarene.

I Process Explorer (jobliste) kan jeg se, at Generic Host Process for Win32 Services bruger ca. 230.000KB.

Åbenbart en del af Microsoft software, men vildt det kræver så mange ressourcer.
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 17:37 #7
Ved mig er den proces fra windows der bruger mest svchost (nok fordi jeg er på nettet) - men den bruger kun 31000!?
Så der er etelelrandet helt galt, for jeg har aldrig hørt om Generic Host Process...
Avatar billede Vandreren Novice
27. april 2010 - 12:41 #8
For det første: Det er svært at se en sammenhæng mellem spørgsmålet om erfaring med RegistryBooster og Generic Host Process for Win32 Services.

For det andet: Jeg har allerede fortalt dig, nesta, at svhost.exe (= Generic Host Process for Win32 Services) "sørger for nogen af de tjenester/services, der starter op sammen med Windows".
http://www.eksperten.dk/spm/907685#reply_7578603

For det tredje: Det kræver en portion viden og erfaring at undersøge præcis hvilken tjeneste/service, der sluger for meget af systemressourcerne. Jeg henviste til programmet Process Explorer, men det er tilsyneladende ikke brugervenligt nok.

Jeg gider ikke bruge (fri)tid på at forklare hvordan man bruger Process Explorer anvendes (den slags viden kan man hurtigt google sig til eller man kan læse sig til den i programmets hjælpefil).

Men siden nesta også omtalte Wuauclt.exe, så vil jeg gå ud fra at der er tale om et problem med tjenesten 'Automatiske opdateringer', hvilket jeg også nævnte her:
http://www.eksperten.dk/spm/907685#reply_7578603

Det mest almindelige problem med "memory leak" i forbindelse med Wuauclt.exe, kan klares ved at følge vejledningen her
http://support.microsoft.com/kb/916089

Hvis noget i vejledningen er uforståeligt, så kan google search hhv. google transelate sikkert opklare det meste. :)
13. august 2010 - 08:59 #9
<nesta>: Skal du vide mere siden denne stadig 'hænger' ?
Avatar billede Nesta Juniormester
16. august 2010 - 01:01 #10
Nope. Du kan bare lave det som svar, så får du det :)
16. august 2010 - 09:45 #11
Ping...

Dette er så et [svar] ... bør deles med andre i denne tråd !!!!
Avatar billede Vandreren Novice
16. august 2010 - 17:00 #12
Hermed også et svar fra mig. :)
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
25. november 2011 - 18:14 #13
Jeg må igen sige, at vi kun kan anbefale programmet og det er jo gratis at prøve, så kan man jo vurdere for sig selv. Som tidligere nævnt, så virker det fantastisk på specielt ældre computere. Prøv det gratis her: http://programmer.downloadcentral.dk/?RegistryBooster/RegistryCleaners/Tweaks/1278
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2011 - 18:37 #14
http://www.eksperten.dk/list/deltaget/downloadcentral.dk

Er det tilladt at downloadcentral.dk i så godt som alle de spørgsmål han har deltaget i, bare smider en kommentar og henviser til samme hjemmeside  for at hente programmer????
25. november 2011 - 19:11 #15
Pssssst: downloadcentral.dk er blevet 'anmeldt' tidligere af samme årsag...
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2011 - 19:26 #16
:-)