Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 12:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Flytte sidefilen til USB

Jeg funderer over, om man kan flytte sidefilen til en USB stick, som  så skal sidde permanent i computeren. Formålet skulle være, at data bliver hentet hurtigere.
Jeg kører med 4GB (3) DDR ram. Der kan ikke sættes DDR2 ram i.
Dual core AMD Athlon 2700 Mhz. Windows XP
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2010 - 12:20 #1
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 12:31 #2
Har du prøvet bare at vælge dit usbstik i stedet for en af de interne harddisks?
Men når du har 4 gb ram, og det endda er ddr3, så ville det være en større fordel bare at slå sidefilen fra..
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 12:36 #3
Tak for svaret. Jeg kunne ikke høre hvad der blev sagt på videoen, men jeg læste kommentarerne (Et par af dem var ret uforskammede) Så vidt jeg forstod, kan man godt gøre det, men USB sticken vil hutig blive slidt op. Hvis du selv har læst det, hvad er så din opfattelse?
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 12:40 #4
jackount
Det har jeg prøvet engang for længe siden, men det blev computeren langsommere af. Formodenlig fordi, når rammene var fyldt op, skulle noget slettes før nyt kunne lægges ind.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2010 - 12:41 #5
http://www.helgec.dk/pagefil.html

Helgec har lavet denne guide til at flytte sidefilen til et andet drev på xp. Det kan evt være at den kan bruges
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 12:55 #6
samsonjens
Jeg kan godt flytte sidefilen til en anden partition, men det siger jo ikke noget om muligheden for at køre USB stick, uden den bliver hastigt slidt op.

Jackount
Du har misforstået min lille parantes (3) Mine ram er kun DDR. Det
skal bare forstås sådan, at selv om jeg har 4GB ram i, vises kun de 3GB.
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 13:04 #7
#4 Havde du 4gb ram da du gjorde det? Jeg får snart en ny com med 4gb ddr3 ram, og jeg har regnet ud at den bare ville blive hurtigere hvis jeg slog sidefilen fra, men tager jeg fejl?
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 13:17 #8
Ja jeg havde 4GB DDR ram. Men nu er DDR3 ram jo meget hurtigere,
så et stykke hen af vejen går det jo nok. Men hvis du spiller store krævende spil, så tror jeg bestemt, du får brug for en sidefil.
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 13:27 #9
Okay.. Jeg har bare regnet ud at hvis Win7 bruger 500mb, et spil bruger 800mb, og det grafikkort jeg får trækker næsten 2gb, så er der næsten 1 tilbage, ikk?
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 14:12 #10
Jooh, efter regnebogen bliver der 700MB tilbage, men om tallene passer, det ved jeg ikke. Men bundkortet bruger jo også noget.
Så nej, jeg tror ikke på, at du kan klare dig uden sidefil. Men det kan du jo lege lidt med:)
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 14:47 #11
Okay, tak heibergg, og undskyld at ejg spurgte dig om noget, når du havde oprettet et spørgsmål...
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 14:57 #12
Det er da helt i orden;) Noget andet er, at du skriver, grafikkortet trækker 2GB ram. Men kortet har jo indbygget ram. Og nyere kort har rask væk fra ca. 1.2 GB og opefter.
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 15:06 #13
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/321957-321957-3329744-64354-64354-4074368-4116271.html
Det er den com.. HP Pavillion dv7-3190eo
Citat:
Grafikkort:
NVIDIA® GeForce® GT 230M, op til 2815 MB grafikhukommelse i alt med 1 GB dedikeret DDR3

det betyder at den har 1 indbygget og trækker ca 1 3/4 af rammen, ikk?
Avatar billede karstenjensen_dk Nybegynder
25. april 2010 - 15:15 #14
Søg på ReadyBoost i windows - så finder du svaret. Men vær opmærksom på dit USB-drev skal være ReadyBoost-kompatibel - dvs. hurtig læse/skrivehastighed. De er derfor noget dyrere end "normale" sticks. Men ja, det fungerer fint - særlig på computere med for lidt RAM.
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 15:33 #15
Jackount
Ja det ser sådan ud ved max forbrug - Lækker maskine:)

karstenjensen_dk
Desværre kunne google kun finde selve linket ovenfor, men ikke det, som der i artiklen linkes til.
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 15:51 #16
Tak :), og btw, nu når du ved så relativt meget om ram, kunne det så ikke tænkes at du kunne svare på disse spørgsmål?
http://www.eksperten.dk/spm/907966
Jeg udlover 60 point..
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 16:13 #17
Næh jeg ved såmænd ikke så meget om ram. DDR5 ram er jo noget som findes på grafikkort, og dem kan man jo ikke bare skifte ud.
Avatar billede Jackount Nybegynder
25. april 2010 - 16:19 #18
Okay :)
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 17:08 #19
karstenjensen_dk
Jeg har googlet på det med Ready boost, men så vidt jeg kunne se,
kan det kun - hvis det da kan - lade sig gøre i XP, hvis man køber programmet "Boostr" til 40$, og den er jeg ikke med på.
Men tak for dit input:)
Avatar billede heibergg Nybegynder
25. april 2010 - 18:51 #20
Nu har jeg brugt flere timer på spørgsmålet og fundet ud af følgende:
1. Det kan slet ikke lade sig gøre på windows XP.
2. Jo det kan godt lade sig gøre, med et købeprogram til 40$
3. Jo det kan lade sig gøre, men det vil hurtigt ødelægge  USB sticken.
Summa sumarum jeg er ikke blevet spor klogere på problemet.
Derfor opgiver jeg at beskæftige mig mere med det.

I skal alle have tak for jeres kommentarer:)