Avatar billede sly-boogy Nybegynder
25. april 2010 - 01:10 Der er 6 kommentarer

Acer driver/programmer

Hej alle sammen...

Jeg har købt en acer og har lavet backup cd'en. Men jeg har tænkt på jeg ikke vil have nogen programmer som den installer når jeg bruger cd'en. Jeg har lige formateret og gendannet min computer ved hjælp af den cd, men får bare alle mulige programmer installeret som jeg ikke har brug for, så min spørgsmål er:

Kan det lade sig gøre, at få den til ikke at installere de programmer som jge ikke har brug for, og hvordan?

Det tager bare lidt lang tid, at installere windows'en og derefter slette de programmer som eg ikke bruger..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2010 - 02:09 #1
Du kan godt undgå at få alle de programmer med, når du installerer.
Det kan dog ikke lade sig gøre med recovery cd, da det er et "billede" af dit c drev (image).
Måden det gøres på er at du låner en Windows OEM orginal cd, som er af samme version som din egen, og bruger den nøgle der fælger med pc. På den måde får du ikke de programmer som Acer har valgt der skal være på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2010 - 02:15 #2
Der skulle stå: nøgle der følger med din egen pc.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2010 - 08:55 #3
hvis du vælger at købe opgradering som koster omkring et par hundrede kroner modtager du en OEM verion af win 7 (fuld version) hvor der medfølger en driver cd til win 7 og den kan du lægge ind uden vista på bare ved at under install via boot fjerne partiton c og oprette en ny

MEN HUSK SÅ ER DIN RECOVERY VÆK til vista

http://www.acer.com/windows7/eng/

det valgte jeg at gøre til min kones

programmerne finder du på deres side
hvis du skriver hvad din acer hedder kigger jeg lige om der er lavet drivere til win 7

mentjek den lige først med deres eget program

m.v.h
Avatar billede sly-boogy Nybegynder
03. maj 2010 - 17:15 #4
Jeg har en Acer Extensa 7620, men problemet er kender i så en god hjemmeside hvor jeg kan købe windows 7 fra, fordi den der hjemmeside virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2010 - 07:44 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 10:26 #6
Hvad endte denne med?