Avatar billede jonvic Nybegynder
23. april 2010 - 23:54 Der er 10 kommentarer

Min pc stopper med at arbejde.

Hej alle.

Jeg har et større problem med min pc. Jeg har lidt svært ved at lokalisere årsagen til det.

Min pc blev pludselig langsommere og langsommere til at starte op. Og til sidst endte det bare med at den aldrig nåede at logge på windows før den bare frøs.

Den slukkede ikke men holdt bare op med at arbejde. Troede det var et harddisk problem, så skyndte mig ud at købe en ny. Men her var så samme problem når jeg prøvede at installere windows. Pc stopper med at arbejde et stykke inde i installationen og så kan man bare ikke gøre mere.

Kan det skyldes at cpu'en er i stykker? Ville pc'en i så fald ikke slukke helt?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede nicidem Nybegynder
24. april 2010 - 00:06 #1
Mit bud er at det er dine RAM.

Har du nogle andre du kunne teste med?

http://www.memtest86.com/download.html
Du kan lave en bootable CD med dette, til at teste dem.
Brug version 3.4 hvis du har mere end 4 GB RAM.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2010 - 08:55 #2
Har du kontrolleret hvordan pc ser ud indvendig? Er den møgbeskidt i blæsere og køleribber?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2010 - 09:24 #3
Kunne også være dit c drev er fuldt, så du skal køre noget oprydning på det.
Prøv at starte i fejlsikret tilstand, og gå ind i denne computer for at se hvor meget plads der er tilbage.
Avatar billede jonvic Nybegynder
24. april 2010 - 09:25 #4
Jeg vil lige prøve den memtest og se hvad den siger.

Tror jeg har den reneste pc i DK :-D

Har en mistanke om at blæseren ikke kører med fulde omdrejninger, men så ville den vel lukke ned hvis den blev for varm?
Avatar billede jonvic Nybegynder
24. april 2010 - 09:28 #5
Kan ikke have noget med drevet at gøre, da jeg jo lige har købt en ny hardisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2010 - 09:28 #6
Ja eller sætte hastigheden ned, så den ikke får problemer.
Du kan prøve at installerere SIW standalone, der kkan fortælle en masse om hvad der foregår på din pc. Den kan også aflæse sensorer på bundkort og gfx.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2010 - 09:29 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2010 - 09:33 #8
#5 nej det er klart. Den overså jeg lige.
Avatar billede -Wyatt- Nybegynder
24. april 2010 - 16:09 #9
Prøv at tjekke om en eller flere af kondensatorerne rundt om cpu'en buler opad i enden eller måske ligefrem lækker en måske brunlig væske. Hvis det er tilfældet, så skal bundkortet skiftes.

Har du tjekket og ALLE kabler i maskinen sidder 200% fast som de skal?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 10:19 #10
Hvad endt denne med?