Avatar billede freddii Nybegynder
23. april 2010 - 20:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gamercomputere - Kan jeg sparer 3300kr.?

Jeg skal have mig en gamer bærbar. Jeg er af mange blevet anbefalet denne computer: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99625&gruppe=PCnotevision, men jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal købe den istedet for http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?varenr=99623&typeer=notevision&menu=notebook, da jeg kan sparer 3300kr. ved valg af nummer 2. Jeg kan dog se at der er 4GB mindre ram på nummer 2, og jeg skal da gerne indrømme at jeg ikke helt er klar over om der er mere forskel blandt de to computere, men hvis jeg har ret - er 4GB ram vel ikke over 3000kr. værd?

Jeg håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak!

//freddii
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2010 - 21:09 #1
Jeg linker til model og nævner forskellen, så må du selv bedømme:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?varenr=99623&typeer=notevision&menu=notebook
Ram:    Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel (Nyhed)
Harddisk:    500GB harddisk S-ATA Fluid 7200rpm
Drev:    Super Multi DVD-brænder DualLayer

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99625&gruppe=PCnotevision
Ram:    Kingston 8GB DDR3-1066 RAM DualChannel (Nyhed)
Harddisk:    Kingston 128GB SSD disk (Meget hurtig)
Drev:    Bluray Combo drev (NYHED)

***************************************************************************************************

Og så min mening:
Køb http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?varenr=99623&typeer=notevision&menu=notebook

I mine øjne giver det absolut ingen menig at smide en 128 GB harddisk i en gamer maskine. Det kan være den er mega hurtig, men den er ALT for lille. Disken skal være på MIN. 500 Gb!!!
Så 4 Gb mere ram i den jeg linker til, så er du godt kørende!
Avatar billede freddii Nybegynder
23. april 2010 - 21:39 #2
Mange tak! - Men hvis jeg tager den billigste som du anbefaler, og køber den som den er (det vil sige uden de 4 ekstra GB) så er den vel stadig stærk nok til mine gamer behov som vil være at kunne trække spil som wow og css med den absoulut højeste grafik?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2010 - 22:09 #3
Det skulle den gerne kunne ja.
Avatar billede freddii Nybegynder
23. april 2010 - 22:22 #4
Okay, men får jeg 8GB i, er der vel ikke spil som dcomputeren ikke kan tage?

- Jeg er ikke så meget inde i det her "point" system, såeh, hvordan skal jeg give dig de 60 point for din perfekte besvarelse?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2010 - 22:29 #5
Ved at vinge af herunder og så acceptere lidt længere nede :)