Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. april 2010 - 18:35 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvor finder jeg DK's billigeste blue ray afspiller

Mine forældre overvejer at købe en blue ray afspiller for at få noget godt på skærmen da deres lidt gamle samsung  fladskærm ikke er fuld hd og har ikke MPEG4

Hvor finder jeg Danmarks billigeste og bedste tilbud??
Avatar billede Spangsberg Nybegynder
23. april 2010 - 19:58 #1
Hos getmore kan man vist købe en for under 1100 kr. Ved ikke om det er den biligste, men må da være i nærheden.

Slog den lige op. Her er link direkte.

http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=BDPS370B%2EEC2
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2010 - 20:28 #2
Mine forældre overvejer at købe en blue ray afspiller for at få noget godt på skærmen da deres lidt gamle samsung  fladskærm ikke er fuld hd og har ikke MPEG4

Så tvivler jeg stærkt på at de vil kunne se forskel på DVD og
Blueray, så hvorfor Blueray?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. april 2010 - 21:14 #3
John_stikers>> ja hvor for ikke - har jeg misforstået noget.

Vil en blue ray afspiller ikke kunne vise 720p eller 1080p på et fjernsyn som deres??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. april 2010 - 21:16 #4
og Getmore NEJ TAK!!!! - jeg skal ikke handle med et "stein Bakker" firma - det er jo dømt eller på vej i retten for bedrageri og fusk- så videt jeg har kunne læse i diverse medier
Avatar billede zagger Juniormester
24. april 2010 - 09:26 #5
@cyberspace > En bluray-afspiller viser filmen i den opløsning som den nu engang er udgivet i. Dvs. at dvdfilm vil blive vist i samme opløsning som på en almindelig dvdafspiller. Hvis de vil have den fulde HD-oplevelse skal det være en bluray-film de smider på.

Men igen, som John_stikers siger, så er der jo ikke meget idé i at afspille HD-film når deres tv ikke understøtter det, og de derfor ikke får det fulde udbytte.
Avatar billede cargallerydk Nybegynder
24. april 2010 - 10:15 #6
Blockbuster har oz et par forskellige,
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. april 2010 - 20:58 #7
ja selvfølgelig skal de afapille blue-ray fil på en blue ray afspiller det burde jo være logik de har jo en dvd afspiller i forvejen  - lydder til nogen har misforstået noget?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. april 2010 - 21:01 #8
zagge>> det du nøvner er jeg klar over dvd bliver kun dvd på en blue-ray afspiller ikke noget med bedre kvaligt. :-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. april 2010 - 21:07 #9
blockbuster med ca. 1000 kr for afspiller ok indtil videre men "kom lad os google" en gamng mere - Som en polityikker hvist en gang sagde  - "kan vi ikke gøre det bare en smule bedre" ??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. april 2010 - 21:09 #10
og til Stigers den er hd ready (blot til info)
Avatar billede zagger Juniormester
25. april 2010 - 21:19 #12
Så burde du jo også kunne forstå logikken i at et tv der ikke understøtter full hd aldrig vil kunne gengive en 1080p bluray-film optimalt. Alt efter hvilken opløsning tv'et går op til, så vil de måske kunne se en 720p-film optimalt.

At den er HD-ready betyder bare at den har HDMI-indgang. Det siger ingenting om opløsningen.

Måske jeg har misforstået dig, men jeg kan ikke se nogen fordel ved at sætte en bluray-afspiller til et tv hvor man ikke får den fulde opløsning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2010 - 21:22 #13
Jeg er 100% enig, og var også tanken bag #2
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. april 2010 - 15:03 #14
ok så blev jeg da lidt klogere :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2010 - 19:31 #15
Mangler du svar, og fra hvem?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. maj 2010 - 10:21 #16
nåh tid til at lukke spm - tak til alle for hjælp. Zagger du er hermed den som jeg vil give point for dine kloge kommetarer så læg et svar og der er point
Avatar billede zagger Juniormester
02. maj 2010 - 10:48 #17
Du kan jo bede om et svar fra de andre også, så kan vi da deles om point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2010 - 11:43 #18
Smider svar da jeg var den eneste der faktisk gav et svar på dit spørgsmål ;)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. maj 2010 - 15:35 #19
ok stiger alt forladt du har ret så også point