Avatar billede permarer Nybegynder
22. april 2010 - 16:16 Der er 5 kommentarer

Kan ikke logge på windows 7

Hej Folkens

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig!

Mit problem er... først må jeg lige indrømme at jeg har dummet mig.

Jeg har installeret Windows 7 på min PC, og ville lave en ny konto, så andre der skulle bruge PC'en kunne lokke ind på den.
Jeg lokker så ud i den tro at jeg havde oprettet en ny bruger. Men det havde jeg åbenbarat ikke, for nu kan jeg ikke "åbne" PC'en.
Når jeg tænder for PC'en åbner den som normalt men når jeg trykker på log in bliver skærmen sort, jeg kan godt komme ind i windows jobliste ved at trykke på ctrl+alt+del men jeg kan ikke komme ind i systemgendannelse, da jeg tror at det være derinde problemet skal løses. Er det forståeligt det jeg skriver?

mvh Per M
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2010 - 17:37 #1
nulstil adgangskoder med bootcd.
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
win7 kan iøvrigt godt selv lave en rep-disk (kontrolpanel/brugerkonti - menuen til venstre)
så brug den, hvis du kan kommer derind.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
23. april 2010 - 13:58 #2
Tag netstikket ud af computeren og tryk F8 vedvarende under opstart - indtil du kommer i fejlsikret tilstand. Her kan du så bringe computeren tilbage til et tidspunkt, hvor systemet virkede.
Avatar billede scory Nybegynder
01. maj 2010 - 06:54 #3
Jeps, som folk2003 skriver så skal du under boot trykke F8 så opstartsmenuen kommer frem og i denne vælger du "Sidst kendte fungerende system".

Hilsen
MIkael
Avatar billede folk2003 Nybegynder
01. maj 2010 - 08:54 #4
Jeg er ikke sikker på, at du kan gøre dette via "Sidst kendte fungerende system", da WIN7 jo godt kan starte. Derimod var min bemærkning mere møntet på, at du skal bringe computeren i fejlsikret tilstand (uden brug af nettilslutning) og i denne tilstand skal du åbne systemgendannelsen. Der vælge du et punkt, hvor du er sikker på, at systemet virkede korrekt. (Altså før du lavede den nye brugerkonto).
Avatar billede permarer Nybegynder
03. maj 2010 - 21:52 #5
Hej
Tak til jer alle for forslagne, jeg har prøvet dem, men ingen af dem virkede desværre.
Jeg har nu installeret Windows 7 ovenpå den "gamle". Så nu virker PC'en igen.

Tak for hjælpen

mvh. Per M.