Avatar billede jchristensen Nybegynder
21. april 2010 - 20:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan man downloade windows 7 (starter)?

Hej.
Jeg har lige købt en ny PC med Windows 7 Starter preinstlleret.

Der fulgte ingen CD/DVD med med styresystemet, men en licens med en kode.
Kan det lade sig gøre at downloade en version til at geninstallere med, og bruge den licens jeg har (selvfølgelig kun på den maskine, licencen fulgte med)?
Avatar billede haverslev Novice
21. april 2010 - 20:31 #1
De pc`ere der leveres med preinstall windows, har som regel mulighed for at geninstallere via f.eks ALT+F10 ( ACER) eller F11 (HP/Comparq)
Der skulle også være mulighed for at brænde en DVD ud, når maskinen er blevet startet op!

Hvad hedder din maskine!
Avatar billede jchristensen Nybegynder
21. april 2010 - 22:05 #2
Det er en MSI. Der kan dannes en recovery DVD fra maskinen. men det jeg er interesseret i er, en "nøgen" Wi ndows, uden alle de ekstra programmer og trials, der er fabriksinstalleret. En recovery DVD kan desværre kun genoprette masinen som ved levering.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2010 - 07:39 #3
uden at være helt sikker tror jeg der sker det at den vil blive opfattet som en ny instal og vil kræve en telefonisk aktivering som microsoft desværre bruger endnu.

men jeg tror godt du må.

ring dem op og spørg

44 89 01 11 eller

m.v.h
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2010 - 08:05 #4
Det du ønsker er en NYinstallation og den vil kræve en Windows 7 DVD med tilhørende nøgle.
Hvis du er meget heldig og er god til at snakke for din syge "moster", så kan det være at du kan tiltuske dig en DVD via MS - men en W7 Starter udgave er kun OEM version, en meget skrabet udgave af W7 Premium og derfor tror jeg ikke det vil lykkedes dig, desværre - UDEN at du må ud at købe.
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2010 - 08:14 #5
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

Microsoft kundeservice og support, når du ringer 82 333 100
vil du få følgende taste muligheder:

1. Hvis du ønsker at aktivere eller registrere dit Microsoft program.

Hvis du er privatkunde:
1. Hvis dit Microsoft program allerede var installeret på computeren, da du købte den.
2. Hvis du har købt et Microsoft program og ønsker hjælp fra en tekniker eller har brug for en ny cd eller dvd.

3. Hvis du har brug for råd og vejledning i køb af Microsoft produkter eller licenser.

du til enhver tid kan høre menuen igen ved at taste (*) på din telefon. For at komme tilbage til hovedmenuen, tast (0).

Teknisk support: 82 333 100
Åbningstider: man - fre kl. 9.00 - 17.00

Du har også selv mulighed for at finde svar ved at gå ind på siden: support.microsoft.com

http://www.microsoft.com/danmark/om/kundeservice.aspx
Avatar billede jchristensen Nybegynder
22. april 2010 - 15:37 #6
Jeg ved ikke, om jeg har udtrykt mig forkert.
Det jeg ønsker er en "rå" Windows 7 installations-DVD, så jeg kan installere Windows alene, uden alt det "skrammel", som følger med til en recovery.
Jeg har taget recovery, og det fylder 3 DVD-er.
Det jeg ønsker er som sagt at kunne installere Windows 7, uden noget andet, og så bruge den licens som jeg har fået medleveret.
Før installation af den "rå" installation vil den fabriksinstallerede Windows blive slettet.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2010 - 15:46 #7
hvad svarede microsoft da du ringede til dem.
de er flinke så der er ikke noget at være nervøs for.

m.v.h
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2010 - 15:50 #8
Du kan KUN få en W7 Starter DVD på den måde jeg har beskrevet i  #5 og så efterfølgende lave en helt ny Installation af W7 Starer - hvor du kun har selve Windows og uden andre programmer osv.
Men du kan ikke købe STARTER udgaven i løs handel og du kan IKKE downloade en sådan lovligt.

Eneste mulighed er at ringe til MS$ og komme med en snak fra de varme lande om at du mangler en W7 Starter DVD og du har licens nøglen.

Ellers er der kun 1 alternativ og det er, at du skal ud at købe en W7 Home Premium udgave og installere den.
Avatar billede jchristensen Nybegynder
22. april 2010 - 15:57 #9
Jeg har ikke talt med Microsoft endnu, men gør det nok. Det er ikke et akut problem, blot for at have muligheden, når det bliver aktuelt.
Kan haverslev og treatmenice dele pointsne? I så fald lukkes hermed.
Tak for interessen og venlig hilsen
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2010 - 16:01 #10
Du kan nå at ringe til dem endnu idag:
Teknisk support: 82 333 100
Åbningstider: man - fre kl. 9.00 - 17.00

og
Hvis du er privatkunde, tast først 1 og derefter:
2. Hvis du har købt et Microsoft program og ønsker hjælp fra en tekniker eller har brug for en ny cd eller DVD
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2010 - 16:28 #11
Hov, skulle vi ikke dele ?
treatmenice sig lige til og jeg opretter et pointspørgsmål!
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2010 - 16:52 #12
lige meget
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2010 - 18:53 #13
Du bestemmer :-)