Avatar billede popcorn24 Nybegynder
21. april 2010 - 15:35 Der er 3 kommentarer

Bogført forkert dato i C5

Jeg er kommet til at opload en faktura via indkøb, med datoen den 140210 og det skulle have været 140410. Hvordan kan jeg nu får den dato ændret, så den bliver ændret alle steder,kreditor, lager og indkøb.

Jeg kan ikke ændre datoen når jeg står under kreditoren hmm!

Bente
Avatar billede hsund Juniormester
21. april 2010 - 15:57 #1
Hej Bente,

Der er desværre kun en vej, du skal bogføre den samme faktura med negativ antal på varelinier, så bliver det en kreditnota, husk at bogføre med forkert dato igen. nu er den forkerte faktura udlignet, nu bogføre nu den rigtige faktura med den rigtige dato.

Hsund
Avatar billede Titan38 Praktikant
21. april 2010 - 16:14 #2
hsund har ret i at det er den korrekte måde at løse porblemet på, men der er nu andre muligheder!
Hvis det nu var 2000 poster der var indlæst med forkert dato kunne du jo lave kreditnotaer de næste 14 dage!
På samme måde som at man kan ændre et kontonummer i alle tabeller i et hug, kan man ændre en dato alle steder. Det gælder bare om at kende den rigtige konsulent!
Titan38 fx.! :-)
Avatar billede popcorn24 Nybegynder
22. april 2010 - 09:09 #3
Tak for svaret, jeg valgte at gøre som du sagde, var bare lidt i tvivl,når jeg skulle ind og oprette nye indkøbs ordre osv. Men det gik smertefrit. Tusind tak, det er altid rart lige at vende det med en anden.
Bente