Avatar billede tnoermark Nybegynder
20. april 2010 - 08:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Virker, men uden billede

Igår omkring kl 20 spillede min bærbare pc'er windows kendingsmelodi, mens jeg så tv, det undrede jeg mig lidt over og da, jeg ville surfe lidt på nettet var skærmen sort.

Jeg slukkede på power kanppen og ventede lidt. Da jeg startede den igen kom windows kendingsmelodien og et blob, som når en besked dukker op, nede til højre ved siden af batteriet, det hele sker uden noget skærmbillede.

Jeg har prøvet at tage batteriet ud og strømmen fra og sætte det hele i igen, stadig med sort skærm, men som om det hele kører inde bagved.

Jeg har også forsøgt at komme ind i bios og i fejlsikret tilstand, men det kan jeg ikke.

Er der nogen, der har nogle gode ideer?
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2010 - 09:08 #1
Uha, det lyder ikke så godt.

Prøv dog først lige dette, næsten det samme som du har prøvet, men dog med en forskel:
Tag 220V strømmen fra, tag batteriet af og og derefter holder du START Knappen nede i ca. 15 sekunder og sætte det hele i igen

Har du evt. mulighed for at sætte en extern skærm til ?
Avatar billede tnoermark Nybegynder
20. april 2010 - 12:25 #2
Har nu prøvet det du har foreslået, stadig uden billede. Jeg har prøvet at benytte en ekstern skærm og trykke på FN + F7, men det virker heller ikke, det har jeg nu haft problemer med før.

Når jeg sætter en USB enhed til pc'en registreres det ved windows lyden og det samme sker når jeg fjerner den igen. Det er altså som om computeren kører bare uden billede.

Det er nok en hardware fejl, kan nogen foreslå et værksted omkring 7323 Give?
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2010 - 12:52 #3
Har desværre haft samme problem med en Zepto 6625WD og der var bundkortet gået, det kan ikke betale sig at få det fixet, da et bundkort koster mellem 3500 - 4500 kr.
Solgte min Zepto som reservedel og købte en ny Dell XPS 16.
Avatar billede tnoermark Nybegynder
20. april 2010 - 13:59 #4
Kan det ikke betale sig at skifte skærmen? Det lyder jo som om computeren kører som den skal.
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2010 - 14:10 #5
Jo hvis det er skærmen, så vil prisen - alt efter størrelse på skærm, ligge på ca. en 1200 - 2000 kr.

Men som sagt, så kan det også være bundkortet.
PS min korte også ganske fint, ihvertfal ud fra de "normale" start lyde osv.
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2010 - 14:13 #6
Avatar billede tnoermark Nybegynder
21. april 2010 - 20:10 #7
Hmmm...er da ked af at høre at din pc'er også kørte med lyde osv, men det var bundkortet, der var stået af?

Øv, så er det nok en ny conputer, der skal til, der røg de penge :-/
Avatar billede tnoermark Nybegynder
23. april 2010 - 12:31 #8
Tak for dine svar.
Avatar billede tnoermark Nybegynder
23. april 2010 - 12:35 #9
Hov, hov...pointene skulle gå til haverslev, gider du skrive en kommentar?
Avatar billede haverslev Novice
23. april 2010 - 13:57 #10
He he, jeg skriver dog et "svar" istedet for :-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1