Avatar billede spaulsen Nybegynder
19. april 2010 - 21:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne port 80 på linksys WRT610N router

Jeg vil gerne kunne tilgå min synology nas server udefra og har brug for at åbne port 80 på min router.
Jeg har tidligere haft en dlink router og her virkede det fint.

Jeg har prøvet følgende:
Åbnet port 80 på routeren, vha portforwarding, TCP, og indtastet den interne ip adresse på nas'en.
Jeg har prøvet at slå Bullguard antivirus og windows firewall fra men der er ikke hul igennem. Jeg har testet på en anden pc udefra og prøvet på www.canyouseeme.org men der er ikke hul.

Det virker tilgengæld fint fra LAN siden.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2010 - 22:26 #1
Sidder med nogenlunde samme setup (Synology DS509+ og WRT610N) og har samme issue.
Jeg skulle lige teste inden jeg smækkede guide afsted, men jeg har følgende problemer:
Port 80 åbnes fint og kan fint penetreres udefra. Det samme gælder port 5001 (til UI).
Men jeg kommer heller ikke meget længere. Intet at fange udefra. Tror umiddelbart det er et routerissue da jeg ligeledes har haft det kørende før på en anden router.

Jeg tester videre.
Avatar billede spaulsen Nybegynder
19. april 2010 - 22:40 #2
Jeg er ikke helt med på hvad du skriver der?
"Port 80 åbnes fint og kan fint penetreres udefra." og så bagefter "Intet at fange udefra" ?
Er port 80 åben hvis du f.eks ser på www.canyouseeme.org?
Det er min nemlig ikke.
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2010 - 22:45 #3
Port 80 er åben ja, og det samme gælder 5000. En penetrationstest bekræfter det.
Problemet er bare at der ikke sker mere.
Jeg har lige testet lidt yderligere, og der er tale om et routermæssigt problem.
Efter lidt søgning på nettet kan jeg konkludere at andre har samme problem med portforwarding på wrt610n (at enten går de aldrig igennem, eller også forwardes der til forkerte maskiner eller IPer der ikke er i brug).
Avatar billede kimtheman Novice
19. april 2010 - 22:53 #4
Når du snakker Nas udefra er det så ftp derpå du mener?

Du skal vel i routeren også ind og opsætte
Storage>Disk
Storage>Media Server
Storage>Ftp Server
Storage>Administration

Eller lign. få at få det til at virke ud af til?

Ved ikke om du kører version 1.0 ell. 2.0 ellers er starter beskrivelserne på side 21.

Nu har jeg ikke selv rodet med Nas server men åbne denne udefra er vel en Ftp mappe man åbner?

Men selve portne + det andet skal vel sættes op før det virker?
Avatar billede spaulsen Nybegynder
19. april 2010 - 22:55 #5
Det er da noget værre gøjl.
Jeg har lige købt den fordi den gamle d-link brændte af.
Er du sikker på der ikke er nogle indstillinger på routeren der blokerer?
Ellers er der vel ikke andet for end at få den byttet?
Avatar billede spaulsen Nybegynder
19. april 2010 - 22:58 #6
ja jeg har åbnet for ftp og alt andet der kan åbnes.
Den kører ver 2.0

Men jeg mener bare at når jeg ser på www.canyouseeme.org skulle den vel skrive at port 80 er åben?
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2010 - 23:13 #7
Bare for god ordens skyld:
Hvilken udbyder bruger du?
Hvilket udstyr står før din router?

Jeg har fået fixet mit med port 80 og ftp, men har stadig problemer med port 5000 og 5001. Tænker lidt at det kunne være Yousee der har et eller andet upnp blokering/reservationshalløj kørende.
Avatar billede spaulsen Nybegynder
19. april 2010 - 23:18 #8
Jeg har tdc medarbejder bredbånd og en et-ports modem før min router, så slipper jeg for at bruge tdc-router der er låst.
Men det hele har virket fint lige indtil jeg skiftede routeren.

Jeg har prøvet at chatte med 3 forskellige nu via linksys support men de har ikke kunne løse det. Den ene skrev jeg kunne få routeren byttet men det afhjælper jo ikke problemet.
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2010 - 23:22 #9
Sagde de at det var et kendt problem?
Avatar billede kimtheman Novice
19. april 2010 - 23:29 #10
#6 tja har selv lige prøvet forskellige porte som er åben på min og som virker.

Men får da denne besked når jeg prøver de porte
"Error: I could not see your service on minIp on port (554)
Reason: Connection timed out"
Og det er ligemeget om det er 80 eller 21 osv. Samme besked.

Du kan også opsætte en Dyndns adresse og tilgå den vej rundt.

Men du må bare åbne port 80 eller anden overalt i router hvor det er muligt så finder du vel smuthullet på et tidspunkt.
Synes de nogen gange de kan være noget drilske omkring porte i routere.

Er der ikke en DMZ funktion i routeren som man kan tildele til Nas? Bare for at se om man kan skidtet til at virke.
Avatar billede spaulsen Nybegynder
19. april 2010 - 23:28 #11
Nej sagde de ikke noget om.
Men de har prøvet alt muligt forskelligt men der er stadig lukket for port 80. Jeg er lidt usikker på om man kan stole på det der står når man tester på www.canyouseeme.org?
Har læst at man skal ha noget til at køre på port 80 for at den kan se den er åben. Men det har jeg vel også når min nas bruger port 80.
Jeg har via gratisdns forwardet min nas ip til www.tyrsbjergvej.dk men det virker heller ikke mere.
Træt af det her.
Avatar billede kimtheman Novice
19. april 2010 - 23:34 #12
Fandt en på nettet der skrev han fik det til at virke ved at:

Jeg skulle åbenbart lige give den en hard reset, 30 sek med resetknappen inde, herefter afbryde strømmmen uden at slippe resetknappen, og så holde den yderligere 30 sek og slippe den og sætte strøm til igen - så var der sgu hul igennem.

Ses her

http://newz.dk/forum/hardware/portforwarding-paa-linksys-wrt610n-nogen-som-har-faaet-det-til-at-virke-og-hvad-har-i-gjort-92698
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2010 - 23:34 #13
canyouseeme leder efter en aktiv service på den pågældende port.
Brug evt. Shields Up istedet for. Kræver ikke en aktiv service.
Avatar billede spaulsen Nybegynder
19. april 2010 - 23:35 #14
Jeg har prøve at åbne for DMZ men det hjalp heller ikke.
Kan være jeg bare skal droppe det.
Avatar billede spaulsen Nybegynder
19. april 2010 - 23:35 #15
Jeg har prøvet at resette den. Hjalp heller ikke.
Avatar billede kimtheman Novice
19. april 2010 - 23:49 #16
Nu var det jo ikke bare at reset den. Prøv nu slavisk som der står beskrevet.
Avatar billede spaulsen Nybegynder
07. juli 2011 - 09:18 #17
Spørgsmål lukket