Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 23:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billedbehandling

Jeg har et spørgsmål vedr. reducering af scannede billeder. Jeg er i øjeblikket ved at scanne en masse billeder (gode gamledags billeder) ind på min computer,men problemet er at de fylder rigtigt meet. Da jeg gerne vil, på et senere tidspunkt,brænde dem over på cd-rom, er jeg nødt til at reducere dem. Dette gør jeg med windows egne programmer. Er desværre nødt til at gøre det et af gangen og da der er mange hundrede, så kommer det til at tage en "evighed". Er der en nemmere måde man kan gøre det på? Gange flere billeder af gangen.

Skal lige siges at jeg ikke er nogen ørn til billedbehandling,så det skal være så nemt som muligt.

Mvh. Zelldk
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2010 - 00:01 #1
Avatar billede hypotroch00id Nybegynder
19. april 2010 - 07:40 #2
Du skriver Windows egne programmer...det lyder ikke som om Photoshop er med i den pulje. Photoshop har en indbygget funktion der hedder actions med hvilken man kan "optage" en række handlinger - og derefter automatisk "genafspille" dem med en shortcut.

En smart omvej kunne være at downloade og oprette dig på Picasa.com.
her kan man uploade en stor bunke billeder og samtidig angive hvor meget eller hvor lidt de skal reduceres - altså automatisk reduction via upload!
Så kan du jo altid hente dem ned igen hvis du synes det er nødvendigt at gemme dem på cd'ere.
Husk blot at sætte dine albums til private med mindre du vil dele dem med resten af verden.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
20. april 2010 - 11:54 #3
På denne side kan du downloade et ganske glimrende og gratis program, der kan det, du efterlyser.
http://www.faststone.org/
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2010 - 12:00 #4
folk2003 >> Har du helt overset #1?  :-)
Avatar billede folk2003 Nybegynder
20. april 2010 - 12:45 #5
Næ nej, det har jeg ikke. Så spar mig for dine bemærkninger. Det er jo op til spørgeren, om han vil gøre brug af programmet, som er meget enkelt at gå til. Det kræver ikke din eksamen.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2010 - 15:45 #6
folk2003 >> Jamen undskyld da, det er godt nok første gang jeg oplever én der ikke kan finde ud af at bruge IrfanView......