Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
17. april 2010 - 18:26 Der er 1 kommentar

Sløvt system efter flytning af styresystem

Jeg har haft w7 installeret på en 320gb harddisk og det kørte fint, men da jeg skulle bruge mere plads købte jeg en ekstra hd på 640gb. Den virkede også uden problemer i w7, men jeg fandt på at jeg gerne ville have mit styresystem over på den store hd. Til dette brugte jeg Acronis Migrate Easy, der i en automatiseret proces flytter hele indholdet fra én hd til en anden. På denne måde blev Den lille harddisk "kopieret" til den store og den lille blev efterfølgende formatteret. Problemet er nu, at mit system er blevet ret sløvt og der er helt tydeligt et eller andet galt. Systemet hakker en del, er lang tid om at starte programmer op mv., men alt ser tilsyneladende ud som det skal. Mit bud er, at der er et eller andet galt med læsning af diskene, men jeg har ingen anelse om, hvad det er. Tilfældigvis ville w7 under boot køre checkdisk, men hang, jeg prøvede at reboote og køre checkdisk igen med samme resultat, den kommer til at der resterer 1 sekund i nedtællingen og så hænger den. What to do?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 18:45 #1
Kan du ikke få lov til at køre "chkdsk" færdig hvis du gør det fra din installations-dvd - du skal nok vælge "chkdsk /r /f" (f = muligvis p)