Avatar billede maggie Nybegynder
17. april 2010 - 15:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internettet

Hej

Jeg har et problem med en Acer Aspire 3100.

Den kan ikke gå på internettet, hverken via trådløs, LAN eller mobilt bredbånd.

Maskinen kører Vista og på proceslinien i højre hjørne indikeres, at der er forbindelse til internettet.

Maskinen har også fået en IP-adresse.

Alt ser ud til at være i orden.

Har prøvet at gå i fejlsikret tilstand, og der kan den godt komme på internettet.

Hvordan kan jeg konstatere, hvilken software der spærrer for adgang?? Firewall er slået fra.
Det ser ud til, at der er problemer med norton antivirus - kunne ikke starte den, og kan ikke afinstallere den.

Vil gerne slippe for at formattere maskinen, så findes der ikke et godt gratis program, der kan gå ind og rense registreringsdatabasen, og få fjernet Norton - har den mistænkt.

Mvh
Maggie

P.S. Det er min svogers maskine, så jeg ved ikke helt hvad der er blevet lavet på maskinen lige før den begyndte at fejle.
Avatar billede gonice Nybegynder
17. april 2010 - 15:38 #1
Prøv at downloade Norton Removal Tool ( http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924 ) og kør den i fejlsikret tilstand, plejer at virke.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
17. april 2010 - 15:43 #2
Er der mere end en virusscanner, er der en personlig firewall ud over Windows egen?

Symantec har lavet et removal tool til fjernelse af Norton. Cechk de understøttede versioner.

http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039?OpenDocument&seg=hm&lg=en&ct=us

Jeg synes bestemt også du skulle hente Malwarebytes' Anti-Malware og udfører en hurtig scanning. Scanneren er gratis

http://www.spywarefri.dk/software/malwarebytes-anti-malware-free/
Avatar billede maggie Nybegynder
17. april 2010 - 15:50 #3
Vil jeg prøve.

Har iøvrigt også prøvet at installere Opera for at udelukke Internet Explorer - med samme resultat

/Maggie
Avatar billede sten2004 Nybegynder
17. april 2010 - 16:15 #4
Ved ikke lige med Vista, men nu checkede jeg lige min XP. Prøv at køre netværksdiagnosticering fra Systemoplysniner

Start\alle programmer\tilbehør\systemværktøjer\systemoplysninger og klik på menuen Funktioner

Måske du får lidt brugbart info.
Avatar billede maggie Nybegynder
17. april 2010 - 16:20 #5
Har jeg prøvet - den finder ingen fejl.

Men jeg fik fjernet Norton, og nu kører maskinen igen.
Brugte godt nok link fra gonice, men du kom med svar og har fået point.

Er lige ved at skanne for spyware. Jeg ved ikke hvor længe de har kørt uden antivirus, men det lykkedes mig i går at få det startet i fejlsikret tilstand, og skannet computeren - den fandt ingenting.

Nu må han anskaffe sig et nyt antivirusprogram

/Maggie
Avatar billede sten2004 Nybegynder
17. april 2010 - 16:25 #6
Jamen tak.

Jeg kan da så anbefale Avast gratis antivirus kan downloades her

http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download