Avatar billede jakobverner Nybegynder
17. april 2010 - 12:45 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket bundkort skal jeg købe?

Jeg har en computer med følgende specs.:
Intel P4 3000MHz 64 bit S-775
Biostar GF7050V-M7 S-775
2GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (2x1GB)
512MB Inno3D GeF 7300LE TC DDR2 PCI-E
250GB Western Digital 7200rpm SATA2
Inter-Tech AOC-01-BL Sort/Sølv u/PSU
400W Linkworld 80mm BPC.22
Standard Intel Køler

Nu er der sket det at bundkortet er gået i stykker og jeg skal bruge et nyt: Jeg kan ikke finde modellen af det bundkort der allerede sidder i PC'en, for så ville jeg bare købe det. Men hvad skal skal jeg så købe, når jeg ikke vil ændre på ram, harddisk, kabinet osv.???

Bundkortet skal selvfølgelig være så billigt som det er muligt, mens det stadig skal passe til den eksisterende hardware konfiguration.
Avatar billede omnia Nybegynder
17. april 2010 - 13:31 #1
Hej Jakobverner.

Du kan finde ud af hvilket bundkort du har ved at installere

SIW. (System Information Windows)

Du kan hente SIW her: http://www.gtopala.com/siw-download.html

Når du har installeret åbner du programmet - ser under motherboard - her står producent og model.

Herefter går du ud på www.edbpriser.dk og finder dit bundkort.

Håber du kan bruge det.

Venlig hilsen

Omnia
Avatar billede omnia Nybegynder
17. april 2010 - 13:35 #2
Hej Jakobverner.

Du kan finde ud af hvilket bundkort du har ved at installere

SIW. (System Information Windows)

Du kan hente SIW her: http://www.gtopala.com/siw-download.html

Når du har installeret åbner du programmet - ser under motherboard - her står producent og model.

Det forudsætter selvfølgelig at du kan starte din computer.

Ellers kan du åbne kabinettet og se hvilken producent og modelnummer, der er trykt på bundkortet.

Herefter går du ud på www.edbpriser.dk og finder dit bundkort.

Håber du kan bruge det.

Venlig hilsen

Omnia
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2010 - 16:41 #3
omnia...

Ved at lægge svar, så er sandsynligheden for at der er flere der kigger forbi og hjælper formindsket betydeligt, da ikonet udfor spørgsmålet bliver gult og derved betyder det i 99% af tilfældene at der er kommet en løsning.

Du er ikke kommet med en endegyldig løsning, så svar i dette tilfælde skulle ikke have været lagt.

jakobverner> hent siw og find ud af hvilket bundkort du har. Skriv det bagefter herind som kommentar, så kigger vi på hvad du kan bruge i stedet.
Avatar billede omnia Nybegynder
17. april 2010 - 22:49 #4
Hej John.

Ok, jeg venter med at poste som svar en anden gang. :-)

Ja, SIW virker, men selfølgelig kun hvis der er liv i computeren.
Avatar billede jakobverner Nybegynder
18. april 2010 - 20:17 #5
Ja, SIW virker ganske ude mærket men nu er det jo bundkortet der er gået, så den computer der er i stykker kan ikke starte op :-)

Jeg tænkte mere på et mere konkret svar der om hvilket bundkort der passer til den angivne processer, det angiven grafikkort, osv... ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2010 - 20:57 #7
Link virker ikke, så brug dette: http://kortlink.dk/edbpriser/7pb6
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2010 - 21:01 #8
Hov vent nu lige lidt! :)

Det er jo Mico ATX, så du kan bruge dette: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=448908
Avatar billede jakobverner Nybegynder
19. april 2010 - 18:29 #9
Hej John
Kan jeg også bruge de andre du postede på dette link http://kortlink.dk/edbpriser/7pb6?

Eller kunne jeg kun bruge det link du posted i forbindelse med "Mico ATX"?

Svar venligst som et "svar".
Avatar billede jakobverner Nybegynder
19. juli 2011 - 13:11 #10
Hej john
Vil du sende et svar til denne tråd så jeg kan få den lukket? :-)
Avatar billede jakobverner Nybegynder
26. juli 2011 - 19:23 #11
Og det lukkes
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2011 - 19:26 #12
E´s mailserver er åbenbart lidt ustabil, for fik aldrig din besked.
Det er dog helt ok :)