Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
16. april 2010 - 22:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse til nettet.

Hey drenge.
Jeg har lige haft formateret min computer da jeg tænkte det var på tide at gøre det, den kørte sgu lidt langsomt. Da jeg så glad vender tilbage og den er klar til at brugt igen fra ny, så vil den ikke oprette forbindelse til nettet. Jeg sidder på en højskole, hvor jeg ikke har haft problemer med nettet før, men efter formateringen så kan jeg ikke få forbindelse til nogen af de 3 trådløse accesspoints der er. Er der nogen der kan give mig nogen fifs til hvad jeg kan gøre for at få forbindelse igen? Synes det virker utrolig underligt nemlig.
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
16. april 2010 - 22:50 #1
Kører i øvrigt Vista, hvis det er til nogen nyttig information.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2010 - 22:57 #2
Alle drivere er installeret?
Fuldt opdateret styresystem?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2010 - 22:59 #3
Deaktiveret netkort?
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 23:23 #4
Da du så vender tilbage og den er klar til brug igen?...

Skulle der ikke lige installeres driver osv?

Eller er det en bærbar du har gendannet som den var da du fik den?

Gå i enhedshåndtering og se om alt er som det skal være.
Start>Højreklik på denne computer>Ned i egenskaber>Ind i enhedshåndtering.
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
17. april 2010 - 12:56 #5
Jeg har en HP Pavilion DV7, og altså jeg bruger bare det der hedder Recovery Manager som er på computeren, som får den tilbage til dengang jeg købte min bærbar. Og altså, jeg ved ikke om det er fordi jeg skal opdatere min drivers eller hvad jeg skal, det er bare lidt svært at finde ud af hvilken driver jeg skal ha' når der ikke er net. Jeg har et Atheros 5007 WiFi Netkort, så hvis nogen af jer kan hjælpe med at finde ud af hvilken driver jeg skal bruge ville det være klasse.
17. april 2010 - 13:05 #6
PS: NÅR du har fået 'hul igennem' så straks til WindowsUpdate fpr ALLE opdateringer.
Samme med opdatering af dit (selvfølgelig) sikkerhedsprogram !!!

----

Check lige det der ENHEDSHÅNDTERINGEN!!!
Avatar billede kimtheman Novice
17. april 2010 - 13:58 #7
NU skulle man mene at når du gjorde det på den måde skulle netkorts driver gerne være installeret (Men tjek lige enhedshåndtering for en sikkerheds skyld så ville man kunne se det der).

Ellers finder du din driver ved at udvælge dit produkt på HP´s hjemmeside

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=s-001&h_lang=da&h_cc=dk&h_product=3744230&h_client=S-A-R302-1&h_page=hpcom&lang=da&cc=dk&jumpid=re_r302_dk/da/hho/psg/hpr-se-xx-xx-pavilionmodels_support/chev/

Men finder den slet ingen trådløse net når du søger efter dem? (Hvis den finder dem, er det vel bare fordi du ikke har koderne. For de skal jo sættes ind første gang før den kan huske dem, og disse er jo væk nu da du har genskabt computeren)
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
21. april 2010 - 22:53 #8
Jeg prøver lige at finde ud af det der med den hjemmeside der.

Men altså, den finder nettet og jeg skriver koden ind som jeg har, og altså der står bare forbinder, og så står der efter lidt: Forbindelse til netværket tager længere tid end normalt. Og så kommer det ikke længere end det.
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
22. april 2010 - 09:27 #9
Har lige hooket op på LAN, så nu er der net. Nu er jeg ved at køre Windows Update og opdatere alle mine drivers, så håber jeg det virker!
Avatar billede kimtheman Novice
22. april 2010 - 17:43 #10
Det skal det nok. Ellers siger du bare til så finder vi ud af det.
Avatar billede kimtheman Novice
17. november 2010 - 21:41 #11
Du tog selv point. Hvad blev din løsning da?