Avatar billede bjorn42 Nybegynder
16. april 2010 - 19:28 Der er 6 kommentarer

Problemer med internet

Jeg har nu haft dette problem i nogle uger.

Jeg har Webspeed hos Yousee, hvilket jeg har haft siden 1999.

For et par uger siden oplever jeg, at jeg pludselig ryger af nettet, mens jeg sidder og er online. Jeg genstarter uden held.
Jeg har tjekket, at lan kablet er iorden og sidder som det skal, jeg har genstartet TDC modem'et flere gange. Jeg kørte også tilbage til en tidligere tilstand da problemet opstod. Og jeg skal måske også tilføje, at mit netkort er købt i januar, da jeg tror, det gamle brændte af.

Jeg har været inde i opsætningen af internet og prøve at fornye IP adressen automatisk, det klarer den ikke.

Når jeg forsøger at oprette forbindelser via Lan-forbindelser, står der "Begrænset eller ingen forbindelse" under status.

Når jeg højreklikker og vælger reparer, står der "fornyer IP adresse", men efter noget tid giver den så op.

Der står faktisk både en IP adresse og en undernetmaske ved forbindelsen.

Jeg har Windows XP på maskinen.

Det underlige er, at jeg et par gange lige efter jeg har tændt PC'en har kunne etablere forbindelse i ca. 2 minutter, hvorefter jeg så ryger af igen.

På nuværende tidspunkt benytter jeg mit mobile bredbånd, men det er ikke en optimal løsning.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jesna Nybegynder
16. april 2010 - 20:16 #1
Har du haft snakket med deres support? De kan resette derinde fra, det kunne godt være det ville hjælpe dig

/Jakob
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
16. april 2010 - 20:17 #2
Iøvrigt, hvis jeg går ind manuelt og tilder den ip adressen og undernetmasken, så står der "Tilsluttet" ved forbindelse. Dog er jeg stadig ikke i stand til at komme online.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
16. april 2010 - 20:20 #3
Hej Jakob. Nej det har jeg ganske vist ikke, men det kan jo være, det hjælper.
Avatar billede mads Praktikant
16. april 2010 - 21:05 #4
Det lyder som et DNS problem, hvis du står som tilsluttet, men ikke kan se hjemmesider.
Har du styr på at "pinge"? For så kan du ret let konstatere om der overhovedet er "hul igennem"...
Ping ved at åbne start->kør, skriv cmd og tryk enter. Du har dermed en kommandopromt vindue åbent. Skriv nu f.eks. "ping 141.1.1.1" for at se om du kan snakke med en server 'ude i verden...
Skriv evt "ipconfig /all" for at se hvordan din maskine er registreret mht. IP adresse.

Håber at du kommer på igen.
Og det med at spørge deres support lyderogså som en rigtig god idé. De har mange flere muligheder for at hjælpe end os der sidder og læser dine indlæg her...
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
16. april 2010 - 22:11 #5
Hej Mads.

Den finder intet, når jeg ping'er desværre.
Så må jeg have fat i YOU see.
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
18. april 2010 - 03:29 #6
Meld endelig tilbage med status.