Avatar billede witzke Nybegynder
15. april 2010 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nem måde at lave en hjemmeside med subdomæner

Denne her bliver lidt lang:

Jeg har en hjemmeside witzke.be hos One.com. Jeg vil gerne lave en hjemmeside med forskellige subdomæner som f.eks. familien.witzke.be og en til fodboldklubben, osv.

Problemet er, at jeg ikke kan programmere, så jeg har ledt lidt efter skabeloner til hjemmesider. Her fandt jeg google sites, der kunne bruges, men så er hjemmesiden ikke på mit eget domæne. One.com har også skabeloner, men de kan ikke lægges på subdomæner.

Så mine spørgsmål er følgende:

1. Findes der et godt sted, hvor jeg kan finde skabeloner, som kan downloades til min egen hjemmeside gratis?

2. Er der gratis og gode alternativer til programmer, hvor en nybegynder kan lave en pæn og funktionel hjemmeside?

3. Er der andre link eller informationer, som i kan dele med en nybegynder indenfor hjemmesider (vil meget gerne lære at lave en lækker hjemmeside)?
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2010 - 12:13 #1
Fra one.com

Hvordan opretter jeg subdomæner?

For at oprette et subdomæne skal du lægge en mappe i roden af dit webhotel. Inde i mappen skal der ligge en index fil. For at se dit subdomæne i browseren kan du vælge mellem følgende to muligheder:

http://www.ditdomæne.dk/subdomæne
http://subdomæne.ditdomæne.dk
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2010 - 12:19 #2
Hjemmesideprogram
Designskabeloner - Gæstebog - Hjemmeside i få klik

Et hjemmesideprogram gør det muligt lave hjemmesider uden at have kendskab til programmering.

Hos One.com kan du med hjemmesideprogrammet WebCreator lave din egen hjemmeside på dit eget domæne. WebCreator er et brugervenligt program, som lader dig skabe flotte resultater med kun få klik. Vælg imellem et stort udvalg af designskabeloner, og skab en unik hjemmeside til privat eller professionel brug.

Udnyt muligheden for at oprette lige så mange undersider du vil. Brug den medfølgende gæstebog til dialog med dine besøgende, og indsæt diasshows fra dit eget fotogalleri eller fx filmklip fra YouTube på din hjemmeside.

Med webhotel hos One.com er det alt sammen muligt, uden at du behøver installere særlige programmer. Alt, der kræves, er en computer med internetforbindelse og Internet Explorer.

------------------------------

Er dette her program ikke godt nok, jeg kender det ikke selv.
Men lige at lave en "fed" hjemmeside hvis du slet ikke kender til html php eller css, er nok tidskrævende.
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2010 - 12:24 #3
De gratis templates, plejer at være lige til at lægge ind i mappen og tilgå dem http://ditdomæne/"navnet på webtemplates"/index.html eller index.php

Masser af templates:
http://www.google.dk/search?q=web+templates
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
15. april 2010 - 14:33 #4
Alternativt kan du også vælge at bruge et system som fx, Wordpress, hvis du ikke kan få de features du ønsker via one.com's sidebyggere.

Det behøver ikke at være krævende eller kende til programmering for at få wordpress op at køre, og du kan finde masser af rigtig flotte hjemmeside skabeloner og templates ganske gratis. Se fx disse wordpress design tema'er http://www.intramedia.dk/wordpress-design-tema.aspx på vores hjemmeside. De er også ganske gratis.
Og ellers kan du selvfølgelig altid søge på wordpress egen hjemmeside efter template / theme / tema design til din hjemmeside.

se evt også på wordpress.org
Avatar billede craditec_com Nybegynder
18. april 2010 - 00:43 #5
Hej witzke du skal bare uploade det template du vil have på
f.eks mittemplate.html og så omdøbe html filen til hvad du vil derefter skal du gå til dit kontrol panel og trykke på dns advanceret så kan du skrive dit sub domæne f.eks familie.witzke.be men du skal kun skrive witzke i den form de har lavet
så skal du skrive for vært/ip der skriver du www.witzke.be/hvaddittemplatehedder.html og så vil der gå ca 90 min og din familie hjemmeside vil være på sub-domænet www.familie.witzke.be.

når du vil ændre i dit template f.eks skrive din tekst m.m
skal du gå ind i kontrol panelet igen og vælge webcreator der efter vælger du filerne lægger på webserveren og så finder du den fil du uploadede før og trykker rediger så kan du frit redigere i den uden at du skal skrive html koder

håber det var til nogen nytte :)

craditec.com