Avatar billede bajads Nybegynder
15. april 2010 - 11:14 Der er 8 kommentarer

USB 2.0

Jeg får samme smøre hver gang jeg kobler en enhed (ekstern HD, Kamera, webcam osv.) til min USB port.

"Denne enhed kan arbejde hurtigere hvis du tilkobler en højhastighedsport. Klik for at se hvilke porte der er ledige...bla bla."

Problemet er dukket op fra den ene dag til den anden, uden at jeg har formateret eller lign.

Hvad kan jeg gøre for at få min USB 2.0 igen ??
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 11:19 #1
Prøv at fjerne alle usb ting i enhedshåndtering, og genstart.
Avatar billede bajads Nybegynder
15. april 2010 - 11:22 #2
- nu siger du fjerne !? Hvad mener du lige præcis ?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 11:34 #3
Slette alt der ligger under usb i enhedshåndtering, og genstarte, så skulle den selv installere usb igen, prøv så at sætte dine ting til igen, en af gangen !
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. april 2010 - 11:37 #4
Du er sikker på det er en USB 2 du har? På ældre PC'er er der mange gange både USB 1 og USB 2 porte. Er du hundrede på at det er USB 2, er det bare at køre på kimz' forslag.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 13:38 #5
er usb slået til i bios - mit gamle kort kunne man aktivere hurtig usb eller den langsomme afhængig af hvad man ville bruge.

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2010 - 20:47 #6
Prøv systemgendannelse, nu du siger det er sket fra den ene dag til den anden.
Avatar billede Claus Mester
16. april 2010 - 00:42 #7
Der kan være flere grunde til, at dit usb pludselig brokker sig.

Det kan være, at din usb 2 driver er røget sig en tur. Hvis den er det, så burde #3's løsning virke og #6.

Du kan tjekke om du har driveren, ved at gå ind i Enhedshåndtering

Sådan her:
START | KØR | skriv "devmgmt.msc"

Lokaliser "Universal Serial Bus Controllers" og klik på "+" tegnet. I listen undersøger du, om der figurer et element der indeholder ordene "USB" og "Enhanced". Hvis der gør, har du driveren. Hvis ikke, så skal den genindlæses.
Avatar billede bajads Nybegynder
28. juli 2010 - 18:39 #8
Undskyld den lange ventetid.

//Nicolaus// Jeg har jo både mus og keyboard sat til USB, så når jeg begynder at fjerne port for port, fryser de jo på et tidspunkt og så kan jeg ikke fjerne flere, da jeg jo ikke har min mus.

Systemet var ikke sat op til at lave et gendannelsestidspunkt, så den løsning duer ikke.

Jeg er ved at få spat over den langsomme overførselstid.

Hvad gør jeg ??