Avatar billede simone007 Juniormester
15. april 2010 - 00:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Netværksharddisk

Jeg vil gerne have mig en netværksharddisk, men er i tvivl om hvad det kræver - udover harddisken.

Kan jeg tilslutte denne direkte til min trådløse router fra TDC? Eller skal jeg først oprette et netværk, med en router efter TDC routeren? Fungerer det når jeg kan anvender bærbar, og således ikke har en fast tilsluttet computer til netværket?

Jeg vil gerne kunne tilgå harddisken trådløst.

Er der nogen anbefalinger til harddiske?
Avatar billede kimtheman Novice
15. april 2010 - 02:11 #1
Nu skriver du ikke noget om hvad router du snakker om.

Hvad skal du bruge denne hardisk til (se film fra osv?)

Du kan jo bare købe en ekstern harddisk og tilslutte denne direkte til din bærbar via usb alla dem her
http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-hdx2/

Eller køb dig en Nas hardisk/ server som har mange andre smarte funktioner og som kan tilsluttes under din router og blive en del af dit netværk og tilgås fra internettet osv alla
http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-nas/nas-hdd/nas-px-nas1000l.html
Eller
http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-nas2/ (Som for det meste sælges uden harddisk)
Avatar billede simone007 Juniormester
15. april 2010 - 08:37 #2
Den skal kun bruges til filer og musik.

Det vigtigste for mig er at jeg skal kunne tilgå den fra mit trådløse netværk. Kan jeg gøre det med den NAS du foreslår?
Avatar billede simone007 Juniormester
15. april 2010 - 08:44 #3
Og findes der nogen NAS med audio udgang?

Således jeg, trådløst, via min bærbar kan afspille musik der ligger på NAS på mit alm. stue anlæg?
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
15. april 2010 - 08:52 #4
Ja det kan du.
Jeg ville selv foreslå en NAS fra QNAP.

QNAP er en af de førende på NAS markedet og det er som regel dem der anbefales. Meget stor bruge venlighed og en pålidelig produkt portefølje.

Til en enkelt harddisk kunne du bruge en TS-110
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=688632

Jeg foreslår altid 2 harddisk og kofigurere dem i RAID så du har sikkerhed for dine data.
f.eks TS-210
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=672103

Jeg har selv en TS-239, men så begynder det at være i den dyre ende.
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
15. april 2010 - 08:52 #5
Kender ikke nogen NAS med audio udgang.
Avatar billede simone007 Juniormester
15. april 2010 - 09:10 #6
Synes nu også at TS-110 lyder lidt dyrt når der ikke er harddisk.

Ville gerne under 1.000 kr. inkl. harddisk. Hvad får man mere i en QNAP end fx denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=302942

Jeg har ikke behov for kæmpe kapacitet
Avatar billede kimtheman Novice
15. april 2010 - 12:44 #7
Du behøver vel ingen Audio udgang da den kører over netværk og du bare åbner filen på din Pc og så er der lyd på.

I forhold til netværksharddisk/ Nas server er der nogle ting man skal tænke over.

1. Hvad skal den bruges til.

2. Hvor meget må den larme.

3. Hvor meget strøm må den bruge (Dyr i drift så er den jo dyr i længden, i forhold til indkøbsprisen).

4. osv

Hvorfor ikke bare købe en USB data pen så kan du også have den med dig. Og de fås i så store størrelse den opfylder dine behov. (Den bruger heller ikke strøm osv så ekstern...

Sådan en her på 32Gb
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Kingston+DataTraveler&pid=483066
Avatar billede simone007 Juniormester
15. april 2010 - 22:42 #8
Jeg vil afspille på mit stueanlæg, dvs. at jeg kun vil bruge min bærbare som en slags fjernbetjening. Havde jeg en iPad ville det være lidt frækkere.

USB stick løsningen synes jeg ikke om, da den let bliver væk/stjålet. En NAS kan jeg have stående på loftet
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 21:55 #9
Så kører du vel lyd ud fra bærbar over i dit stueanlæg.
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 21:57 #10
Du kan læse lidt her omkring det
http://www.eksperten.dk/spm/841405
Avatar billede simone007 Juniormester
18. april 2010 - 20:37 #11
det bærbare skal kun være en fjernbetjening man kan sidde med i sofaen - jeg vil ikke have kabler tilsluttet den. Men det er nok ikke muligt med lydudgang fra harddisken, uden det bliver en mediacenter, hvilket jeg ikke ønsker. Så må jeg overføre lyden tråløst til anlægget, men det bliver også en dyr løsning.
Avatar billede kimtheman Novice
18. april 2010 - 20:43 #12
Nej så det handler jo bare om hvor meget man ønsker sig det og om man så er villig til at betale for det.
Avatar billede simone007 Juniormester
18. april 2010 - 20:50 #13
kommer vist ikke længere her.
Avatar billede kimtheman Novice
18. april 2010 - 21:36 #14
Nej det startede også med en netværksharddisk og pludselig blev det til at styre anlæg med bærbar osv. Så spørgsmålet tog en drejning.
Avatar billede wicked Juniormester
06. december 2010 - 08:58 #15
Faldt lige over det her spørgsmål, ved godt det er er ret gammelt. Men hvis du ikke har fundet en løsning så prøv at kigge på en Airport Express.

http://www.apple.com/dk/airportexpress/

Den kan sende din lyd trådlåst fra din computer til din airport som så ligger bag dit anlæg med kabel til anlægget. Bruger den selv og det fungere perfekt :)
Avatar billede simone007 Juniormester
06. december 2010 - 09:17 #16
Super. Kan det også fungere uden iTunes? Fx. mediaplayer eller online streaming?
Avatar billede wicked Juniormester
06. december 2010 - 09:27 #17
Det kan det sagtens, jeg bruger selv winamp. Du skal blot bruge et program der skal køre i baggrunden. Jeg bruger AirFoil.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Dette fungere perfekt for mig :)
Avatar billede simone007 Juniormester
06. december 2010 - 10:29 #18
tak - du kan lægge et svar, hvis du vil have nogle point
Avatar billede kimtheman Novice
06. december 2010 - 21:55 #19
Troede du have givet point til sluppermanden, eller er det bare mig?