Avatar billede rossi-v Nybegynder
13. april 2010 - 14:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tutorials

Nogen der kan sige mig hvad tutorials er.
Avatar billede midder Nybegynder
13. april 2010 - 17:00 #1
en guide.
13. april 2010 - 18:59 #2
En tutor er et engelsk udtryk der bruges for vejledere/laerere/instruktoerer der hjaelper individuelle elever specifikt med det de ikke forstaar.  Naar laereren/forelaeseren systematiskt har gennemgaaet det teoretiske materiale fra a til aa saa skulle eleverne kunne gaa til tutorerene med de specifikke punkter de ikke kan faa til at virke.

Saa hvor der bestaar tykke boeger om normalisering af data i relational databaser, og man nok er noedt til at studere dem hvis man vil have rigtigt fat i emnet, saa er de normalt ikke svaret hvis man staar og ikke kan finde ud af at joine sine Acces tabeller.  Det er her tutorials kommer ind i billedet (for eksempel google paa Access Tutorial Join) som giver konkrete skridt for skridt vejledninger, ofte med eksempler og oevelser.

Jeg har selv haft stor nytte af tutorials.  For eksempel havde jeg da jeg startede som medlem paa eksperten stort set ingen kendskab til php, men jeg havde brug for at laere det.  Som oevelse proeve jeg at svare paa php-relaterede spoergsmaal ved hjaelp af tutorials.  I mellemtiden har jeg svaret paa cirka 50 saadanne spoergsmaal og kan klare mange ting.  Jeg indser at jeg nok paa et tidspunkt skal i gang med de tykke boeger for at faa det rigtigt paa plads.
15. april 2010 - 09:21 #3
rossie-v, du reagerede ikke paa mit (og andres) indlaeg.  Kunne du bruge det?  Eller var du ude efter noget andet?  Giv en feed-back.
Avatar billede rossi-v Nybegynder
15. april 2010 - 15:27 #4
Christian_belgien det var mere eller minder det jeg var ude efter tak skal du have.