Avatar billede Rune Sommer Mester
12. april 2010 - 22:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min Dell X1 fryser totalt på tilfældige tidspunkter

Min Dell Laptop begyndte for cirka 2 uger siden, at fryse helt. I ny og næ har jeg også fået en BSOD. Jeg har derfor lavet en restore med en ghost-backup jeg har af en helt frisk-installeret computer.
((Jeg har, når jeg har installeret min Dell laptop, jævnligt lavet ghosts i installerings-fasen. Dvs. jeg har mange ghost-backup af min frisk-installerede computer)).

Selvom denne friske backup netop var kørt ind, har min PC formået at fryse efterfølgende også. Jeg er fuldstændig blank når det kommer til idéer til hvorfor computeren bare fryser. Og tidspunktet er fulstændig vilkårligt. Lige i dag har den ikke froset i 3 dage, men bare i dag er jeg oppe på 3-4 gange. Det er ikke fordi jeg "starter" noget specielt software når den fryser. Det kan være imens jeg spiller Dune2000, mens jeg surfer, mens jeg skriver opgaver, laver musik, ... tilfældigt!

Jeg vil mene, at min computer er Virus-fri og Spyware fri netop pga. mine backup-ghosts. Jeg har dog ikke tjekket med noget antivirus. Jeg afinstallerede faktisk Microsoft Security Essentials fra, fordi jeg troede det var dette program der forårsagede "frys"'ene. Men PC'en har naturligvis også 'frosset' uden MSE.

Nu har jeg kørt en HijackThis scanning og ved ikke om den kan fortælle noget som jeg ikke kan gennemskue?!

Jeg aner ikke om det er software eller hardware der er skyld i dette frys-helvede. Hardware-mæssigt er det:
Dell X1, med en MobiMtron 32GB SSD.

Hvis nogen har idéer til hvorfor min laptop fryser og kan hjælpe den til at lade være, vil jeg være lykkelig.

===================================================
HijackThis log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:29:20, on 12-04-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\CrashPlan\CrashPlanService.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\Samsung\PanelMgr\ssmmgr.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\CrashPlan\CrashPlanTray.exe
C:\Documents and Settings\XPX1SSD\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\WINDOWS\System32\vssvc.exe
C:\Programmer\Launchy212\Launchy.exe
C:\Documents and Settings\XPX1SSD\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: SMART Notebook Download Plugin - {67BCF957-85FC-4036-8DC4-D4D80E00A77B} - C:\Programmer\SMART Technologies Inc\Notebook Software\NotebookPlugin.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Samsung PanelMgr] C:\WINDOWS\Samsung\PanelMgr\ssmmgr.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Documents and Settings\XPX1SSD\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: CrashPlan Tray.lnk = C:\Programmer\CrashPlan\CrashPlanTray.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MSOFFI~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MSOFFI~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1266579807046
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1266579799781
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: CrashPlan Backup Service (CrashPlanService) - CrashPlan - C:\Programmer\CrashPlan\CrashPlanService.exe
O23 - Service: EvtEng - Unknown owner - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe (file missing)
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Programmer\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
O23 - Service: RegSrvc - Unknown owner - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe (file missing)
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Unknown owner - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe (file missing)
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SMART Board-tjeneste (SMART Board Service) - SMART Technologies Inc. - C:\Programmer\SMART Technologies Inc\SMART Board Software\SMARTBoardService.exe
O23 - Service: SMART Web Server - Unknown owner - C:\Programmer\SMART Technologies Inc\SMART Board Software\WebServer.exe

--
End of file - 6986 bytes

===================================================
Avatar billede Rune Sommer Mester
12. april 2010 - 23:24 #1
Hijack-this fil EFTER installering og kørsel af "Advanced System Care".

==================================================

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:23:00, on 12-04-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\CrashPlan\CrashPlanService.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\Samsung\PanelMgr\ssmmgr.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\CrashPlan\CrashPlanTray.exe
C:\Documents and Settings\XPX1SSD\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Programmer\Launchy212\Launchy.exe
C:\Programmer\IObit\Advanced SystemCare 3\Awc.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: SMART Notebook Download Plugin - {67BCF957-85FC-4036-8DC4-D4D80E00A77B} - C:\Programmer\SMART Technologies Inc\Notebook Software\NotebookPlugin.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Samsung PanelMgr] C:\WINDOWS\Samsung\PanelMgr\ssmmgr.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Advanced SystemCare 3] "C:\Programmer\IObit\Advanced SystemCare 3\AWC.exe" /startup
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Documents and Settings\XPX1SSD\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: CrashPlan Tray.lnk = C:\Programmer\CrashPlan\CrashPlanTray.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MSOFFI~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MSOFFI~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1266579807046
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1266579799781
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: CrashPlan Backup Service (CrashPlanService) - CrashPlan - C:\Programmer\CrashPlan\CrashPlanService.exe
O23 - Service: EvtEng - Unknown owner - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe (file missing)
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Programmer\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
O23 - Service: RegSrvc - Unknown owner - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe (file missing)
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Unknown owner - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe (file missing)
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SMART Board-tjeneste (SMART Board Service) - SMART Technologies Inc. - C:\Programmer\SMART Technologies Inc\SMART Board Software\SMARTBoardService.exe
O23 - Service: SMART Web Server - Unknown owner - C:\Programmer\SMART Technologies Inc\SMART Board Software\WebServer.exe

--
End of file - 6670 bytes

===============================================
Avatar billede besle Nybegynder
12. april 2010 - 23:51 #2
Ehm...
Hvad er Dit operativsystem ?
Vista/XP/7? 32-64 bit ?
Hvad er dit fulde system specs?
Har du tjek på om det er temperaturerne?
Hvor gammel er din bærbar?
Avatar billede CCodam Nybegynder
13. april 2010 - 00:18 #3
Jeg ville umiddelbart sige at det var en defekt RAM blok, prøv at teste med memtest86.

Jeg ser du har en 32GB SSD disk, det kan også være at denne fejler, prøv at kør den igennem en harddisk benchmark :)
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. april 2010 - 07:33 #4
OS: WinXP home 32bit
Temperaturen er fin (X1 er 100% lydløs da den ikke har hverken blæser eller noget.
Alder: Cirka 5 år gammel.
Incel centrino 1,1Ghz cpu, onboard grafik...

Jeg prøver at teste ram og HD, og vender tilbage med resultatet.
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. april 2010 - 08:20 #5
En detalje er, at når computeren Fryser, så står HD'lampen tændt konstant! Som om at der er aktivitet på den hele tiden..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2010 - 09:05 #6
Prøv at gå i jobliste, og se hvad der sluger resourser, når den fryser (hvis det er muligt).
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. april 2010 - 10:10 #7
Når den fryser er den virkeligt frosset fast. Intet virker. Normalt kan man få NumLock til at blinke når der sker ting og sager, men det kan den heller ikke. Tastaturet er låst, musen er låst. SDD'knappen står bare tændt hele tiden.

Jeg får kørt ram og SSD-tests i aften.
Avatar billede Rune Sommer Mester
14. april 2010 - 15:01 #8
Jeg har testet mine ram med memtest86 og fundet 0 fejl.

@
CCodam, blog.coretech.dk
Jeg kan ikke finde noget program der vil teste min SSD for fejl. Jeg har fundet ultimate-boot-cd, men alle de HD-tjek-programmer er er på Cd'en henvender sig alle til store kendte producenter. Ikke Mobi Mtron..
Når du skriver "harddrive benchmark" hvad menes der så mere specifikt med det? Et test program der kan vise hvor hurtig disken er? eller er det et diagnostic-tool?
Avatar billede Rune Sommer Mester
14. april 2010 - 15:17 #9
Har nu også 'testet' SSD'en med HDTach. Det klarede den også fint.

En tredje detalje er, at min computer også er blivet tilfældigt mere sløv efter den begyndte at fryse.
Synes den hænger i mange programmer, og ting tager ofte længere tid om at starte op pt.

Jeg kan godt have mistænkt ram eller SSD for problemerne... Men når ram-testen nu siger 0 problemer, og jeg ikke kan finde et SSD-tjek-program, så er jeg ligevidt synes jeg.
Har overvejet at sætte min gamle HDD i, igen, men jeg havde håbet at jeg kunne undgå alt dette bøvl for at teste HDD'en.
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 15:19 #10
Har du prøvet at lave en hel fresh install af windows?
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. april 2010 - 21:18 #11
Avatar billede Rune Sommer Mester
14. april 2010 - 22:30 #12
Jeg er pt. ved at køre Prime95 Self Test. Et burst program der vist presser cpu og ram til det yderste. Har kørt Memtest 86 samt HD-tach uden at computeren er "frosset" på grund af det.

@besle
@nicidem

Jeg har lavet ghost-backups af min computer dengang jeg lavede en frisk install. Hver gang der så har været problemer har jeg brugt min ghost-backup til at restore mit system med (så det jo er tilbage som dengan jeg installerede win fra scratch - ergo fri for virus og alt muligt andet). Derfor tvivler jeg stært på, at der er virus eller at det er noget med installationen af windows.
Men før jeg kan vide mig helt sikker, tester jeg først computeren med AVG, og dernæst med MSE og ser om de finder noget. Hvis ikke, så er det jo fint. Men hvis computeren så fryser igen senere, må jeg bide i min USB-stick med windows på, og lave en fresh install.

Men det tager jo nok et stykke tid før jeg kan få testet alt dette.
Jeg skal nok vende tilbage med resultater, når der er nogen.
Avatar billede Rune Sommer Mester
21. april 2010 - 18:50 #13
Ja, efter et virus-tjek, fandt programmet 2 virusser i System Volume Information. Jeg valgte at trække stikke ud, og re-installere skidtet fra bunden. Igen...

Hvis nogen vil have points for de gode idéer, så bare smid et svar. Jeg har da lært lidt om at teste min PC med burst-programmer og virus-tjek :)

Mvh. rune
Avatar billede nicidem Nybegynder
21. april 2010 - 21:25 #14
AVG to the rescue.
Avatar billede pervasion Nybegynder
17. marts 2011 - 21:32 #15
Prøv at køre Dell's PSA eller 90/90 test.
Sluk computeren. tryk FN+Power. Hold FN nede i 5 sekunder mens computeren starter op.
Ellers prøv boot-menuen via F12 og vælg diagnostics.
Muligvis får den en fejlkode der eventuelt kan bruges til noget.

Download og brænd eventuelt Dell's hardware test Delldiagnostics ud på en CD eller USB under 2 GB, og kør så testen fra boot menuen hvor du booter fra den CD/USB du har brændt/lavet.
Kan hentes her:
http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&releaseid=R133063&SystemID=LATITUDE%20X1&servicetag=&os=WW1&osl=da&deviceid=3841&devlib=0&typecnt=0&vercnt=4&catid=-1&impid=-1&formatcnt=0&libid=13&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=176977

BSOD's. Sørg for at skrive fejlkoden ned. Du kan deaktivere automatisk genstart via F8 under opstart.

Held og lykke ;)
Avatar billede Rune Sommer Mester
17. marts 2011 - 21:56 #16
@Pervasion
Jeg har skiftet min 32GB SSD ud med den originale 64GB Samsung HDD, og har ingen problemer haft siden. Jeg er næsten overbevist om, at det var SSD'en, men jeg har aldrig fået noget endegyldigt bevis på det.
Men tak for tips. Jeg får muligvis tid til at teste det med SSD'en i laptoppen engang i sommerferien, når alle mine eksamener er overstået :)

Mvh. Rune