Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. april 2010 - 12:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

USB stick gået kold

Min kærestes USB stick er fra det ene øjeblik til det andet pludselig gået kold. Når man sætter den i spørger windows om man vil formattere hvilket vi selvfølgelig ikke har gjort. Har prøvet den på en anden computer og der er det det samme. Hjææææææælp. Er alt data tabt??
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2010 - 12:22 #1
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. april 2010 - 12:37 #2
Der sker ikke noget når jeg kører testdisk programmet...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2010 - 12:50 #3
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Getdataback%20mini%20guide.htm
der er link til 'getdataback' nede på siden.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2010 - 12:51 #4
og getdatabasck-link virker så ikke - brug
http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. april 2010 - 13:00 #5
ok. den skal man så betale for? Den kan godt finde filerne men hvis man vil redde dem koster det $. Findes der ikke freeware programmer som kan gøre det?
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. april 2010 - 13:24 #6
Anyone???
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2010 - 13:26 #7
dvs - filerne findes. Så langt, så godt.
jeg har en gang brugt det nu udgåede partition-magic fra symantec til at redde en tabt partitions-tabel.
Uden at have testet det, så tror jeg, at gparted kan det samme.
hent,brænd,boot
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/
filen, du skal bruge: gparted-live-0.5.2-1.iso
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. april 2010 - 13:30 #8
Ok. Det prøver jeg. Er med på at hente og brænde men hvad mener du med at boote?
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. april 2010 - 13:37 #9
Skal den brændes på en dvd eller en cd? Har lige brændt den som image fil med nero med kan ikke få programmet til at starte op når jeg sætter disken i...
Avatar billede Blandy Praktikant
12. april 2010 - 13:37 #10
har du mulighed for at tage dine filer ud af din stick, og så derefter formater den?

Prøv evt at opdater din usb stick.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2010 - 14:20 #11
og skal brænde iso-filen som image, og din bios skal være sat til at boote på cd før harddisk.
Du skal boote på den, da gparted rent faktisk køre i en linux - så det er en mini-linux med programmet, der startes.
Lad være med at lave andet på usb'en før du har fået filerne ud.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. april 2010 - 14:27 #12
Jeps. Har prøvet at køre programmet men den kunne ikke redde filerne desværre... øv - tror snart jeg bider i det sure æble og køber et af de programmer...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2010 - 17:30 #13
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. august 2011 - 19:28 #14
Smid et svar 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 19:30 #15
svar