Avatar billede nikologo Nybegynder
12. april 2010 - 10:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SPF-record

Hej,
jeg skal have sat en SPF-record op, og jeg har prøvet mig lidt frem, men kan ikke helt få det til at fungere.

Mit problem er simpelthen at der ikke kommer, den der spf-godkendelses tekst på i email headeren.

Så tænkte på om det er noget ens email system selv skal sætte på eller om det er noget modtagerens email system selv skal tjekke op på ??
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2010 - 12:33 #1
Hej,

Det er modtagerens email server, der skal validere emailen mod evt. SPF records.

Du kan evt. benytte en af de mange online SPF record generatorer hvis du skal have lidt støtte/input - ex. http://old.openspf.org/wizard.html

/JP
Avatar billede nikologo Nybegynder
13. april 2010 - 17:41 #2
Hmm. jeg har oprettet en SPF record, og har lige om det virkede fra min squirrelmail og det gør det, men hotmail tjekker det ikke, og det var ellers derfor jeg gjorde det, er der nogen der ved hvorfor de ikke gør det ??, jeg tilføjede den i fredags så de må jo næsten have nået at opdatere ??