Avatar billede SuperP Nybegynder
11. april 2010 - 19:09 Der er 10 kommentarer

Får kun 400 points i 3D Benchmark

Hej :-)

Min computer giver mig kun 400 points i 3d tests. Grafikken  er flot men det hakker meget. Viser ca. et billede pr. 2 sekund.

Jeg har postet HiJack her, men ser intet forkert?:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.3 (BETA)
Scan saved at 02:52:59, on 30-10-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\WINDOWS\system32\wpabaln.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\TrendMicro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Programmer\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{4F14D173-131E-4BFD-9D8B-E53E52D0E7CD}: NameServer = 192.168.0.1
O20 - AppInit_DLLs:
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe

--
End of file - 3196 bytes

Alle rigtige drivere skulle være fundet også nvidia software til grafikkort.

Processor er ok i test
Ram er ok i test
Harddisk er ok i test har dog ikke tjekket hastighed på den.
Nyinstalleret XP, virus program inden opkobling til internet.

Formatering af harddisk er gjort med KillDisk først.

Mvh
SuperP
Avatar billede SuperP Nybegynder
11. april 2010 - 19:14 #1
Opsætning af PC:
Windows XP SP2
Intel Pentium 4 2,4 ghz
Sis 661FX
1,5 GB Ram PC3200
Bios AMI (20/29/04)
Grafikkort ATI 9600 PRO 256MB
160GB harddisk 7200 omdr.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2010 - 19:24 #2
Hvorfor kører du ikke SP3 + en masse opdateringer?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2010 - 19:27 #3
Og internet explorer skal du også opdatere. Der kommer ikke opdateringer til den længere.
Avatar billede besle Nybegynder
11. april 2010 - 19:27 #4
Ehm, du skriver du har fundet Nvidia software til dit ATI grafikkort ? hvordan hænger det lige sammen ? Desuden er det et noget gammelt setup du har efterhånden?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2010 - 19:32 #5
Nemlig. Og så lige en anden ting. Du skal pænt følge op på dine gamle spm, og gøre dem færdige.
Så kan det være vi vil hjælpe dig med dette.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/SuperP
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2010 - 20:26 #6
Det resultat ser ok ud med den cpu, som jo er en gammel fætter!!!

Enig med #5
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
12. april 2010 - 00:30 #7
For nysgerrigheds skyld, du kører jo da vel 3dMark? Men hvilken udgave? Jo nyere udgave jo større krav til hardwaren.
Avatar billede SuperP Nybegynder
12. april 2010 - 11:25 #8
version 2006. Mistænker den version for at have futures mit gfx ikke understøtter. Derfor den lave score. For folk der kender til 3dmark ved at en score på under 500 points er ualmindelig lav.

Ved mit hardware er gammelt. Men det er en computer min lillebror har som jeg vil opgradere lidt. Med 2,4 processor og 1,5 gb ram, 7200 omdr harddisk og så et ok grafikkort. Det burde vel nærmere ligge på de 1000 points. Så prøver at lede efter den ældre version. Måske 2003 mener jeg var fin dengang jeg selv spillede lidt computer. Det er fra den tid hardwaren er fra :-)
Avatar billede besle Nybegynder
12. april 2010 - 12:31 #9
Tvivler på at du får ret meget mere. får så vidt jeg husker et sted mellem 600-800 med en P4 2.93GHZ processor, 2*512 MB Ram, og et ATI Radeon X1300 512mb grafikkort, på min stationære.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2010 - 18:58 #10
For folk der kender til 3dmark ved at en score på under 500 points er ualmindelig lav.

Ja, men det er også noget gammelt hardware!
CPU´en er fra 2004 ...