Avatar billede limahl Nybegynder
09. april 2010 - 12:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Picasa3 >< HP Photosmart Essential

Hej Eksperter

Jeg søger efter et svar på, om man ikke kan erstatte HP´s program med Picasa. Picasa er måske ikke så printer-mindet, for mine forældre har en Photosmart printer, så ville det være dumt at afinstallere Essential?

Jeg skal sætte mine forældres pc op, så de kan gå på nettet med mobiltelefonen som modem i sommerhuset, og HP´s program driller hele tiden ved at poppe op, når Sony Ericsson PC Suite etablerer forbindelse til mobilen, fordi den jo er et lager med billeder.

OG man kan ikke indstille programmet til ikke at poppe op ved tilslutning, og man kan heller ikke gøre det i filhåndtering (Vista).

Det tror jeg forpurrer forbindelsen til modemmet. Mobilen er korrekt sat op, og det tog mig ingen tid at gøre det på min egen pc (Win7).

Ville Picasa ikke kunne gøre det samme som Essential? Det er jo ikke så printer-mindet, men er begge programmer ikke bare en måde at samle sine billeder på? Der ligger vel ikke nogen billeder inde i HP programmet, som bliver slettet, hvis jeg afinstallerer det?

Der er 30 point til et godt svar. Det har drillet mig igennem adskillige timer nu:)

Mvh. Thomas
Avatar billede thov Forsker
09. april 2010 - 12:32 #1
Du kan roligt afinstallere HP Essentials, og håbe på, at Picasa ikke er så 'aggressiv' som Essentials - at kaste sig over alt, der indeholder billeder.
Avatar billede limahl Nybegynder
09. april 2010 - 13:04 #2
Ok - har jeg ret i, at HP´s program ikke indeholder billeder som sådan, men bare ordner dem, den finder på computeren?
Avatar billede thov Forsker
09. april 2010 - 13:26 #3
Ja, HP programmet vil kaste sig over alle billedfiler det kommer i nærheden af, og tilbyde at organisere dem for dig - hvad enten du vil det, eller ej.

Ren PITA (Pain In The Ass).
Avatar billede limahl Nybegynder
09. april 2010 - 15:43 #4
Hehe:)

Tak for hjælpe. Smid et svar.
Avatar billede thov Forsker
09. april 2010 - 16:30 #5
Svar kommer her :-)

Jeg har selv en HP Photosmart printer.
Med mellemrum insisterede den på at ville installere noget billedbehandlingshalløj. Der var ingen logik i årsagen, og den holdt da også op med det efter nogen tid... weird.

Genopfylder du blækpatronerne, er der en reset-vejledning her:
http://www.misterinkjet.com/hpreset.htm

Har man 3 patronsæt, kan man montere dem på skift. Printeren 'husker' kun 2 patroner, så når den tredie patron sættes i, så opfattes den som helt ny.
Avatar billede limahl Nybegynder
10. april 2010 - 00:20 #6
Fint at vide.
Er det det samme med en Canon IP4200, for jeg roterer 2 sæt, men det virker til at den genkender dem, hvorfor jeg ikke kan bruge blækstatus-monitor. Ville et tredie sæt hjælpe?
Avatar billede thov Forsker
10. april 2010 - 06:53 #7