Avatar billede kriscrazy Nybegynder
08. april 2010 - 21:53 Der er 7 kommentarer

Hjælp til køb af fladskærm

hej jeg har brug få lidt hjælp, til køb af en fladskærm. Den må ikke koste mere en 5000kr. og skal have wifi og dlna. jeg har kigget på de her 2 fladskærme og ved ikke hvilken en jeg skal vælge.

sony
http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-32ex500
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=793575

og

philips

http://www.consumer.philips.com/c/tv/8000-serien-32-tomme-aegte-hd-1080p-digital-tv-32pfl8404h_12/prd/da/dk/?t=specifications
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=514099
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2010 - 22:05 #1
Tag en Philips - og slå ambilight fra.
Avatar billede kimtheman Novice
08. april 2010 - 22:32 #2
Synes jeg kan se at Philips modellen har MPEG-4 på t-tuneren hvor Sonyén kun har MPEG-2. Og så vidt jeg ved bliver dette lavet om til standart MPEG-4. Så har man brug for t-tuneren er Philips nok at foretrække lige på det område (Men må indrømme har ikke gået alle spec. igennem).
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2010 - 11:31 #3
Sony kan faktisk mpeg4 - de skriver bare kringlet:
High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (med understøttede operatører)
Avatar billede kimtheman Novice
09. april 2010 - 12:01 #4
Er vi ikke enige om når de skrver:
Digital jordbaseret tuner (MPEG-2)>>>JA (DVB-T)
Så er t-tuneren med MPEG2 og ikke 4. Og at High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (med understøttede operatører)
omhandler c-tuneren. Eller hva mener du.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2010 - 12:32 #5
jeg læser det anderledes
Digital jordbaseret tuner (MPEG-2) / JA (DVB-T)
Digital kabeltuner (med understøttede operatører) / DVB-C
dvs den kan mpeg2 dvb-t og -c

derudover så kan den - hvor det udbydes både:
CI+ Ready (med understøttede operatører) / Ja
og
High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (med understøttede operatører) / Ja

så mpeg4 er tilrådighed for begge tunere.
Avatar billede kimtheman Novice
09. april 2010 - 16:11 #6
Ja det ville være øv at købe noget der ikke er det hvis man får brug for det.
Avatar billede falster Ekspert
10. april 2010 - 19:25 #7
Både Sonys helt ny serier - herunder EX500 og Philips lidt ældre 8000-serie tager DVB-T mpg4.

Prøv blot at Google - på dansk - på EX500 og pfl8404, så tror jeg, at du får masser af hits, som beroliger dig.