Avatar billede scorp-d Nybegynder
08. april 2010 - 11:17 Der er 2 kommentarer

Exchange 2010 - Allow automatic forward til én bruger

Hej.

Jeg har et rimelig simpelt problem, én bruger ønsker at kunne sætte en regel op selv i OWA/Outlook som forwarder alle hans mails til én ekstern konto.

Det virker selvfølgelig fint hvis jeg gør det således:

Managment console -> Organization Configuration -> Hub Transport -> Properties ved Default -> Message Format -> kryds i "Allow automatic forward".

Jeg vil bare helst ikke tillade at andre brugere kan forwarde, eller at han kan forwarde til andre mail-kontoer end den ene eksterne.

Syntes jeg kan huske at i Exchange 2007 kunne man oprette en Mail-enabled contact som havde den eksterne mail, og så var det tilladt for brugerne at forwarde til den, men kan ikke lige få det til at virke.

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 20:11 #1
Avatar billede scorp-d Nybegynder
09. april 2010 - 08:45 #2
Har jeg prøvet med en mail-contact, men kan godt ske at jeg har misforstået det....

Så længe der står noget i Recipient-feltet så vil der altid ske en videresendelse, ikke?
Eller giver det blot brugeren lov til at videresende til den pågældende e-mail?

Det jeg leder efter er at brugerne selv står for det, via OWA/Outlook, men kun har tilladelse til at ændre det til én bestemt e-mail.