Avatar billede sprokit Nybegynder
08. april 2010 - 09:38 Der er 4 kommentarer

skjul rækker som rullegardin

Hej Ekspert

jeg søger en funktion hvor egentlig vil virke på samme møde som stifinder...
jeg har oprettet et regne ark hvor jeg ned af har forskellige kategorier med underpunkter, men da det ikke er hver gang jeg skal bruge alle kategorierne ville det være en hjælp hvis man kunne "lukke" skjule underpunkterne i kategorien og åbne efter behov.

mvh peter
Avatar billede mugs Novice
08. april 2010 - 10:05 #1
"jeg har oprettet et regne ark"

Dette er Access!!
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 23:54 #2
Det kan godt i ms-access - og i excel
http://www.excelguru.ca/node/85
Avatar billede mugs Novice
11. april 2010 - 09:45 #3
Hvis det er sådan, så læs denne og efterfølgende artikel om Treview kontrollen i Access:

http://www.eksperten.dk/guide/381
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2010 - 12:01 #4
Hej Mugs
Interessant at nogen har lavet en guide her - skimmede lige de 2 guider af 'nih'
Ikke uden grund at treeview er udbredt i mange computer sammenhænge, det giver godt overblik og intuitiv manipulations måde.
Den meget nyttige 'drag and drop' ser nih dog ikke ud til at komme ind på.

Kigger man i vba editoren->object browseren, ser der ud til at være:

Event MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, x As OLE_XPOS_PIXELS, y As OLE_YPOS_PIXELS)

og
Event MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, x As OLE_XPOS_PIXELS, y As OLE_YPOS_PIXELS)

Men ....... hvordan kommer man fra pixels til nodeobjekt???

--
Forudsætning:
Der skal kunne ordnes i præsentations rækkefølge, andet en noget som kan fastlægges af en datakilden (f.eks alfabetisk) - 'sibling order' (et felt tilknyttet noden)

Flytte noder i hierakiet:
Kan sagtens laves som 'non GUI workaround' - giv node 'c' forælderen 'p' - men det modsiger treeviewets intuitive anvendelse.