Avatar billede Bente-Hedegaard Nybegynder
08. april 2010 - 07:14 Der er 3 kommentarer

tidligere indtastninger i et input felt

Hej alle eksperter,
er der en metode til at undgå at tidligere indtastninger
bliver synlige når man skal skrive i en form?

eks hvis jeg nu har en form til navne,
så kan jeg se alle de andre tidligere navne som jeg har
indtastet i denne form, vi en hvis dropdown kasse.

Dette er meget praktisk til hjemmesider med login og lign.
da jeg så bare kan skrive det første bogstav af min mail også kan vælge resten.

Men på en lommeregner er dette yderst upraktisk,
så er der en metode til at undgå dette, eller er det noget selve firefox gør af sig selv.

Mvh. Bente
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. april 2010 - 09:24 #1
Det er noget Firefox og de fleste andre browsere gør af sig selv.

Om man kan slå det fra ved jeg ikke. Men jeg tror det ikke. Så skal brugeren nok selv ind og slå det fra i browseren.

Inde i indstillinger i din browser vil du også kunne finde noget, der hedder Slet gemte formulardata. I Chrome ligger det under slet personlige data. Men det fjerner kun dine egne tidligere indtastninger.
Avatar billede Bente-Hedegaard Nybegynder
08. april 2010 - 10:07 #2
Hvor henne finder du den indstilling i firefox?
For kan ikke lige umiddelbart se den nogle steder?...

Mvh. Bente
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. april 2010 - 10:24 #3
Inde i Funktioner --> Indstillinger

Her er der et faneblad, som hedder Privatliv. Her står Historik som standard til Firefox vil: "gemme historik". Hvis du sætter den til "bruge tilpassede tindstillinger", så vil du få nogle muligheder frem. Her vil du kunne fjerne krydset fra "Huske søge- og formularhistorik.

Så vil din browser ikke gemme det, som du skriver i formularfelter. Det gælder dog for alle sider.

Hvis du vil rydde det, som den allerede husker så kan du vælge funktioner --> Ryd historik. Tryk på detaljer og sørg for kun "Søge og formularhistorik" er afkrydset.