Avatar billede PHYROxxx Nybegynder
08. april 2010 - 05:15 Der er 3 kommentarer

Kan ikke starte windows op!!!!

Det drev mit windows 7 ligger på har ligepluslig mistede sit bogstav og så vil com ikke starte på. har prøvet med bootrec og bootsect. hvordan får jeg tildelt mit drec et bogstav igen så jeg kan se drevet??? hvis jeg prøver at instalere windows på drevet igen siger den bare at partitionen er en ikke-registreret type.
plz hjælp mig bachler opgave ligge på drevet og ville helst ikke til at starte forfra :(
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 07:16 #1
Skal det forstås således at du ikke kan se drevbogstat "C:\" ?? hvis det er tilfældet skal du som en begyndelse boote op på din installations-cd og køre en reparation fra skiven
Avatar billede Blandy Praktikant
08. april 2010 - 08:24 #2
Går det helt galt kan du installer windows på en anden harddisk hvis du har det, og så fejlfinde derfra på den harddisk som du har opgaven på.

Har du prøvet at boote i fejlsikret tilstand?
Avatar billede mchlbk Praktikant
09. april 2010 - 10:11 #3
Før du gør noget som helst andet synes jeg du skal sikre din bacheloropgave + hvad der ellers måtte ligge af vigtige ting, så filerne ikke risikerer at blive ødelagt.

Du kan downloade og brænde en Ubuntu-cd, starte computeren fra den og derfra få adgang til alle filer på harddisken.

Overfør de vigtige filer til en usb-pind eller lignende. Du kan også oprette en gmail-konto og maile filerne til dig selv, så har du dem liggende online i Googles lager.

Når du derefter har fået computeren i orden igen og ført filerne tilbage er det vigtigt at sørge for løbende backup af den slags filer. Det gøres let ved at indstallere Dropbox, så er du sikret mod nedbrud fremover.