Avatar billede Jnsworth Novice
07. april 2010 - 14:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Langsomme browsere

Hej folks!

Mit internet har nu længe været helt utroligt langsomt. Hotmail tager ca. 20 sekunder at loade, Facebook kommer rimeligt hurtigt, hvorimod flere sider som Wikipedia og endda også Eksperten er umulige at komme ind på.
Det gælder dog kun, når jeg browser, for så snart der downloades, så går det såmænd hurtigt nok.
Det er lige meget, hvilken browser jeg bruger (IE, Firefox eller Chrome), og det forekommer kun, så snart jeg bruger den hjemme. Hvis jeg sætter min computer til mit kollegies køkkens internet fungerer det som det skal. Derfor tvivler jeg på, det kan være spyware eller lignende.
Jeg har prøvet at skifte kablet, og jeg har prøvet at sætte en anden computer til, men stadig kører det elendigt. Min internetudbyder (Bolignet Århus) klør sig i hovedet lige så meget som jeg, så jeg håber i kan hjælpe!

Da jeg kun kan komme ind på eksperten fra mit køkkens internet, svarer jeg måske ikke liige med det samme, men skal gøre hvad jeg kan!

På forhand tak :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. april 2010 - 16:37 #1
Det kunne være et DNS problem.

Når du er hjemme, så kan du prøve at bruge en alternativ DNS server i stedet for den som du sikkert automatisk får Bolignet Århus.

Du kan evt. prøve at bruge OpenDNS som DNS server, for at se om det skulle være et DNS problem.

IP adresserne er: 208.67.222.222 og 208.67.220.220
Avatar billede Jnsworth Novice
07. april 2010 - 17:56 #2
Er det rigtigt forstået, at jeg skal ændre DNS serveren under TCP/IPv4 instillingerne? Det har jeg gjort, og det ser ikke ud til at virke.
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. april 2010 - 19:40 #3
Ja,det var rigtigt forstået.

Hvilket udstyr er din computer tilsluttet? En Router, et stik i væggen?

Men jeg har da lige et par ting som jeg ville prøve hvis jeg stod i samme situation:

1. Har dine naboer det samme problem?

2.Gå ind til din nabo og spørg om du må prøve at koble dig på deres forbindelse. For at se om problemet også er der hos dem.

Hvis der ikke er problemer inde hos naboen, så kunne du hvis naboen har en bærbar, prøve at få dem til at tilslutte deres computer inde hos dig.

Hvis de nu oplever det samme problem som dig. Så må det være din forbindelse der er noget galt med.

Alt efter hvordan netværket er skruet sammen der hvor du bor, kan der stå en switch/router et eller andet sted, hvor porten som du er tilsluttet er defekt.
Avatar billede Jnsworth Novice
07. april 2010 - 20:34 #4
Nej, det er skam kun mig, der har problemer. Jeg har prøvet andre computere på mit internet, og historien er den samme.
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. april 2010 - 21:56 #5
Og hvad er historien så?

De andre har ikke problemer på din forbindelse eller hvad?
Avatar billede Jnsworth Novice
07. april 2010 - 22:11 #6
...der er ikke nogen router, det er bare et stik i væggen, så vidt jeg kan se :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. april 2010 - 22:16 #7
Du svarede ikke på det som jeg spurgte om i #5
Avatar billede Jnsworth Novice
07. april 2010 - 22:45 #8
Jo, andre computere fungerer, som sagt, heller ikke på min forbindelse.
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. april 2010 - 17:20 #9
Så er der kun at konkludere at det er DIN forbindelse som der er noget galt med.

Og det kan som sagt tidligere være en dårlig port i den router som din forbindelse kommer fra. Og de eneste som kan gøre noget ved er Bolignet Århus's netværks administretion. Få fat i den person som har med nettet at gøre der hvor du bor. Så må han sørge for at der gøres noget ved problemet. Der må være en eller anden kontaktperson.
Avatar billede Jnsworth Novice
16. april 2010 - 19:50 #10
Oi fix't i' meself!
Ellers tak for hjælpen