Avatar billede jstidsen Nybegynder
06. april 2010 - 17:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

computerens funktioner "fryser"

Når jeg behnadler et dokument i Word, fryser computeren pludselig - det sker af og til eller det sker tit. Også udprintningen går i stå. Jeg må slukke på den hårde måde - og dokumentet gendannes, men hvorfor sker det?
Jeg har Windows XP med Service Pack 2. Jeg bruger Word 2007 opdateret og har Avast Antivirus.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 18:41 #1
Du må prøve at kontrollere harddisken for fejl med chkdsk.
Gå i denne computer og højreklik på c drevet (styresystem).
Vælg egenskaber- funktioner-undersøg nu- sæt hak i begge bokse, og tryk start. Windows vil nu genstartes for at udføre opgaven. Men det giver du den lov til.
06. april 2010 - 20:27 #2
PS: ...Windows XP med Service Pack 2... - du er MEGET bagud. SP3 er udgivet for laaaaang tid siden
M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da + efterfølgende MANGE opdateringer...
Avatar billede jstidsen Nybegynder
06. april 2010 - 22:30 #3
Undskyld Karise Larry - der skulle have stået Service Pack 3!
Avatar billede jstidsen Nybegynder
06. april 2010 - 22:34 #4
Hej 220661 - tak for dit råd - jeg har fulgt det og håber så, at der ikke bliver flere problemer
Hilsen
Jstidsen
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 22:43 #5
Har du mærket en ændring? Skrev den at den havde fundet fejl og havde rettet dem?
Avatar billede jstidsen Nybegynder
07. april 2010 - 08:45 #6
Den skrev at den havde rettet noget, men hvad det var, nåede jeg ikke ikke at se i det sekund, det stod på skærmen. Fejlen er meget uregelmæssig, så der skal en del prøvetid til før jeg kan afgøre, om rettelsen har virket, men jeg håber det.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2010 - 18:13 #7
Ok jeg lægger svar her, som du evt kan bruge når tråden skal lukkes. Jeg afmelder ikke tråden, så er problemet ikke løst ser vi på det.
Avatar billede jstidsen Nybegynder
08. april 2010 - 08:32 #8
I går var der et enkelt udfald, denne gang var det på Outlook. Jeg har så brugt CCleaner, der ryddede meget op på harddisken - mere end 300 MB. Forhåbentlig gar det haft sin virkning
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2010 - 18:16 #9
Jstidsen.
Når du skriver tilbage i tråden, så skriv som kommentar. Svar bruges kun til sidst når point skal afgives, og tråd lukkes.
Ja en masse rod på hardddisken kan lave ballade. Håber det retter sig.
Avatar billede jstidsen Nybegynder
08. april 2010 - 19:11 #10
Idag har der ikke været forstyrrelser af nogen art - forhåbentlig er det et godt tegn!
Undskyld min usikkerhed med at manøvrere i dette forum!
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2010 - 19:22 #11
Det er i orden. Det var kun en oplysning. Problemet med de mange svar er nemlig, at man kan komme til at give den forkerte point. Det undgås ved at skrive i kommentar til tråden skal lukkes og point gives.
Avatar billede jstidsen Nybegynder
08. april 2010 - 21:17 #12
Jeg finder nok vej! I aften har der været et enkelt udfald, forhåbentlig er det en enlig svale!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2010 - 19:16 #13
Hvordan kører pc?
Lukketid???? #7
Avatar billede jstidsen Nybegynder
14. april 2010 - 20:51 #14
Miin PC er stadig ustabil, trods flere forsøg på at rense og reparere - jeg må vist se i øjnene, at min harddisk er ved at være slidt op, så jeg må se mig om efter en afløser. Så jeg tror vi skal lukke tråden nu. Tak for dit forsøg på at hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2010 - 20:56 #15
Ok det var ærgerligt.
Avatar billede jstidsen Nybegynder
15. april 2010 - 08:19 #16
Du får de 30 points - er det nok, at jeg skriver sådan til dig?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2010 - 08:36 #17
Nej, du skal acceptere mit svar i #7, og afgive point på den måde.