Avatar billede diols Nybegynder
05. april 2010 - 20:31 Der er 20 kommentarer

acer AL2216W skærm med nvidia 8800 tg grafikkort

hej jeg har en acer AL2216W (kun med vag ingang) og så har jeg fået anskaffet et nvidia 8800 GT som har 2 dvi udgange så jeg har smidt en komverter på men ingen forbindelse til skærmen?
det er prøvet på anden computer og virer uden problemer.
jeg har os prøvet andet grafik kort men samme kabel og kenvertor. og virker os uden problemer så er der en der ved hvad der kan gøres ?? ville jeg blive glad for et svar
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2010 - 20:48 #1
Og dit nye nvidia 8800 gt kort fungerer??
Drivere installeret osv.?
Avatar billede diols Nybegynder
05. april 2010 - 20:54 #2
yes det er ingen problemer. fik det af en ven og han brugte det selv og kørte uden problminemer. og kølern køre på det og jeg han høre min hdd arbejder jeg mangler bare et billed på skærmen. der er 2 dvi udgange og har prøvet bekke 2.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2010 - 20:59 #3
Har du nogen vished for at windows har fundet grafikkortet og installeret driverne korrekt på din pc?
Avatar billede diols Nybegynder
05. april 2010 - 21:40 #4
når jeg tænder min computer med kortet i ser jeg ikke en gang bios opstarten. men det skulle være installeret og virke.
men min skærm står bare som den er imen drivers er installeret til det nye kort standby.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2010 - 21:56 #5
For at være sikker på at kort fungerer i din pc, bliver du nødt til at montere den til en skærm med dvi tilslutning. Når det kommer op at køre, kan du så prøve med din egen skærm og konverter.
Du arbejde jo i blinde her.
Avatar billede diols Nybegynder
05. april 2010 - 22:21 #6
ja det var os det jeg var bange for men håber der var en der har prøvet det samme eller noget linene. som hade en fiks ide tile hvad det var.
Avatar billede diols Nybegynder
06. april 2010 - 14:40 #7
så er der prøvet med en anden skærm og stadig samme problem.
så jeg tænker om det kan være mit Motherboard det er et
Cuba (MSI MS-7301) Motherboard
kan ses her http://support.packardbell.com/dk/item/index.php?i=spec_cuba&ppn=pb81107407

men umilbart burte der ike være nogle problemer.
der er ny strømforsyning på en 710 W
så den skulle få nok strøm ville jeg mene !!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 16:01 #8
Og alle kabler er monteret korrekt?
Ja 710 watt er rigeligt.
Og du har monteret det i den rigtige indstiks port?
Du har både 16 og 1X Pci port på kortet.
Avatar billede diols Nybegynder
06. april 2010 - 16:50 #9
jeg har kun en port på kortet.
så der er ikke mange muligheder.
og yes alle kabler sidder som de skal er tjækket MANGE gange !!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 17:47 #10
Har du de nyeste drivere til dit bundkort?
Når du starter computer op, får du så et langt biiiiiip?
Se her:http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t85128.html
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 17:52 #11
I think I found the source to your problem.

Your Cuba ( MSI MS-7301) motherboard have a northbridge VIA PT890 chipset, that often gives the G92 gpu 8800GS and the rest of the G92 gpu Geforces (wich includes the series 8 = 8800GS, 8800GT, 8800GTS 512mb and the series 9 cards) compability problems. sad.gif The same goes for the Radeon HD video cards too.

Fra ovenstående link.
Avatar billede diols Nybegynder
06. april 2010 - 18:05 #12
ja okay. men er der ikke noget man kan gøre ved det ???
Avatar billede diols Nybegynder
06. april 2010 - 18:08 #13
vil det evt hjælpe at resete CMOS eller bios ???
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 18:18 #14
Der sker ikke noget ved at resette bios. Du skal bare ind og indstille tid osv igen. Når din pc starter kommer der så et langt biip. Det glemte du at svare på.
Der stod også dette i linket. Har noget med konfiguration af ram at gøre. Om det løser noget problem for dig ved jeg ikke??

What happends if you remove 1 stick of RAM?
I have a friend that had the same problem with his 8800GT when he bought it. It showed that he needed to reconfigure the RAM stick / RAM slot setup to make the card work.
Avatar billede diols Nybegynder
06. april 2010 - 19:54 #15
den giver 3bip men det plever den at give og har altid gjordt det. og jeg vil da lige prøve det med ramne.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 20:04 #16
Et normalt post bip er et bip, så der er et eller andet der ikke stemmer. 3 bip kunne tyde på der er noget galt med din ram.
Du har aldrig oplevet BSOD(blue screen of death), medens du har haft pc?
Du kan tjekke dine ram med Memtest86.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 20:06 #17
Eller er de tre bip af forskellig længde. Her er en side med bip codes:http://www.helpwithpcs.com/upgrading/post-beep-codes.htm
Avatar billede diols Nybegynder
07. april 2010 - 07:33 #18
der kommer 3 bip og der er ingen problemer med mine ram
eller BSOD.
Avatar billede diols Nybegynder
07. april 2010 - 07:48 #19
vis jeg fjerner en blok ram og og sætter det 8800 grafik kort i komer den her
one long beep and two short beeps - Video error (reseat or replace video card)

men jeg ved ikke hvordan man resætter det kort ??
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2010 - 18:10 #20
Bios opdatering??
Er der en nyere opdatering til dit bundkort, end den du kører med?