Avatar billede thomas_buhl Nybegynder
04. april 2010 - 20:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

asus eee 900

Hej.
Når jeg vil formatere min asus eee 900 kan jeg ikke få lov til at slette den ene partition så jeg får en stor på 10gb hvorfor ?
er der 2 diske i den. det er den version der er født med XP og den bliver nemlig ret hurtigt fyld når os kun har 3.xx gb.
håber nogen kan hjælpe
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2010 - 20:25 #1
Hvordan prøver du at formattere den?
Avatar billede thomas_buhl Nybegynder
04. april 2010 - 20:31 #2
i installen af xp
Avatar billede kimtheman Novice
04. april 2010 - 23:00 #3
Ja det blev man så ikke lige klogere af!
Avatar billede thomas_buhl Nybegynder
04. april 2010 - 23:35 #4
Når du skal vælge hvilken partition du vil installere på kan du slette partitioner og ligge dem sammen kan jeg ikke få lov til.
Så er det jeg tænker sidder der 2 diske i en asus eee 900 ?
Avatar billede kimtheman Novice
05. april 2010 - 00:51 #5
Tja kan du ikke selv se/ finde ud af det havde jeg ikke kastet mig ud i en geninstallation af windows/ drivere/ update osv.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 07:39 #6
Jeg er ret sikker på at den partition du ikke kan få lov til at slette er en recovery partition, men den kan du slette med et 3. parts program f.eks. gparted
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2010 - 13:01 #7
Hvordan prøver du at formattere den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2010 - 13:03 #8
Det skal siges, at Asus eee900 ikke har et optisk drev, og at geninstallation af Windows typisk foregår via en recovery partition, men at windows KAN installeres fra eksternt drev.

Det er derfor jeg, igen, spørger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2010 - 13:05 #9
Det skal siges at installation af windows på eee900 normalt foregår via recovery, men at det kan lade sig gøre at installere via et eksternt drev.
Det er derfor jeg spørger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2010 - 13:05 #10
LOL - min kommentar var ikke synlig før....
Avatar billede thomas_buhl Nybegynder
11. april 2010 - 15:18 #11
Jeg vil slette begge partention'er og ligge dem sammen man kan jeg ikke få lov til.
Avatar billede thomas_buhl Nybegynder
06. april 2012 - 15:48 #12
Lykkedes ikke