Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 13:29 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

csrcs.exe

jeg får en melding ved opstart af pc som lyder "kan ikke finde filen csrcs.exe" jeg har dog fundet den på adressen c:\windows\prefetch . samtidig er der sket det at jeg ikke kan komme på mine netbanker, kan det have en sammenhæng? pc'en kører XP styreprogram. Er der en sam kan hjælpe med at fjerne fejlen?
Avatar billede The_Buzz Novice
04. april 2010 - 13:31 #1
Prøv at kopier den fra  c:\windows\prefetch til C:\Windows\System32 og se om det løser problemet?

Der er en mindre opskrift her hvordan man løser problemet - på engelsk.
http://www.articlesbase.com/security-articles/how-to-remove-csrcsexe-945040.html
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 14:07 #2
jeg har prøvet at flytte filen og også fulgt instruktionen ved at følge dit link men får stadig meldingen ved opstart. Et eller andet sted må beskeden om exe-filen ligge og det må være den kommando som skal fjernes?
Avatar billede The_Buzz Novice
04. april 2010 - 14:11 #3
Har du også redigeret din registrerings database? Som i den der URL jeg smed med
Avatar billede The_Buzz Novice
04. april 2010 - 14:12 #4
*  START-RUN,type there regedit(this will open system registry)
    * ctrl+F
    * Write csrcs(search now)

It'll show you some results, you'll find there "csrcs.exe",just delete it immediately.

Its not over yet, again do the same search you may see "explorer.exe csrcs.exe" , left click then modify and remove the csrcs.exe part(leave the explorer.exe as it is)
04. april 2010 - 14:20 #5
Det er noget 'vrøvl' at bruge noget fra nævnte Prefetch mappe...

Mht [csrcs.exe] -> http://www.bleepingcomputer.com/startups/CSRCS.EXE-13520.html

---

Du kan jo gennemføre 'pakken' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

---

PS: Med CCleaner - Værktøjer - opstart - her kan du finde nævnte [csrcs.exe] og 'FJERN' den...
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 14:25 #6
Hej igen. Jeg har selv søgt flere steder på nettet. Kan det være når et AVprogram har fjernet en virus men der stadig ligger en kommando til at starte programmet?
04. april 2010 - 14:32 #7
#5 !!!
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 14:51 #8
jeg har hentet CCleaner når den pakkes ud hedder DCleaner. Jeg har haft den til at søge på pc-en, kan jeg "bare" slette de filer den foreslår?
04. april 2010 - 17:24 #9
Er du 200% sikker på at der er CCleaner du har fået fat i her ???
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 17:50 #10
Den første var forkert. Jeg har nu brugt CCleaner og den har ryddet op. Jeg har fået fjernet den meddelelse som kom ved opstart. Min netbank virker ikke, ved ikke om der er en sammenhæng?
04. april 2010 - 17:54 #11
... og resten af 'pakken' fra #5 ?
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 18:03 #12
er ikke sikker på at jeg laver hele "pakken" nu
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 18:03 #13
men tak for hjælpen alligevel
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 18:04 #14
send et svar så du kan få point
04. april 2010 - 18:12 #15
Hvad med ... Min netbank virker ikke, ved ikke om der er en sammenhæng?... ???

Hele 'pakken' !!
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 18:20 #16
okay jeg prøver
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
04. april 2010 - 21:04 #17
hej igen.
Her er filerne:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:01:44, on 04-04-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgrsx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\arservice.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\ARPWRMSG.EXE
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Google\Quick Search Box\GoogleQuickSearchBox.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\D-Link\SharePort\SharePort.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
c:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PER\SMÅ PROGRAMMER\Hijackthis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=64&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=64&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=64&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=64&bd=PAVILION&pf=desktop
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - *{1C4AB6A5-595F-4e86-B15F-F93CCE2BBD48} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: MHTBPos00 - {0C37B053-FD68-456a-82E1-D788EE342E6F} - C:\Program Files\Family Toolbar\tbcore3.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.4723.1820\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O3 - Toolbar: Family Toolbar - {FD2FD708-1F6F-4B68-B141-C5778F0C19BB} - C:\Program Files\Family Toolbar\tbcore3.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ftutil2] rundll32.exe ftutil2.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlwaysReady Power Message APP] ARPWRMSG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [DMAScheduler] "c:\Program Files\HP DigitalMedia Archive\DMAScheduler.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPBootOp] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Quick Search Box] "C:\Program Files\Google\Quick Search Box\GoogleQuickSearchBox.exe"  /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Network USB Utility] C:\Program Files\D-Link\SharePort\SharePort.exe -mini
O4 - HKLM\..\RunServices: [csrcs] C:\WINDOWS\system32\csrcs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - .DEFAULT User Startup: Pin.lnk = C:\hp\bin\CLOAKER.EXE (User 'Default user')
O4 - .DEFAULT User Startup: PinMcLnk.lnk = C:\hp\bin\cloaker.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_96D6FF0C6D236BF8.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: FirstClass® - {02011FE3-C22B-451d-9A25-BF4DBB38B8E7} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.basisbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {5D637FAD-E202-48D1-8F18-5B9C459BD1E3} (Image Uploader Control) - http://www.new2.foto.com/ImageUploader5.cab
O16 - DPF: {9C196458-4145-46AF-8A77-1506878DFECA} (FirstClass® Control) - ftp://ftp.sektornet.dk/sektornet/skolekom/fcplugin.cab
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} (Util Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {B9F79165-A264-4C4A-A211-133A5E8D647F} (F-Secure Health Check 1.1) - http://download.sp.f-secure.com/hc/tdc/fscax.cab
O16 - DPF: {CE8267C2-D41A-4A50-A69D-F32B5C289F14} (FileOpenInstaller) - http://plugin.fileopen.com/current/FileOpen.CAB
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} (get_atlcom Class) - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://www.sofiendal-skolen.skoleintra.dk/Li/_includes/XUpload.ocx
O18 - Protocol: fcp - {B3133379-8789-4D3C-9593-C205D7297501} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\fcplugin.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: AVG9IDSAgent (AVGIDSAgent) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

--
End of file - 10644 bytes
og filen fra malware:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.45
www.malwarebytes.org

Database version: 3953

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2010-04-04 (20-23-53).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 271045
Tid gået: 1 time(r), 59 minut(ter), 53 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabase Nøgler Inficeret: 8
Registreringsdatabase Værdier Inficeret: 1
Registreringsdatabase Data Objekter Inficeret: 1
Inficerede Mapper: 1
Inficerede Filer: 6

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabase Nøgler Inficeret:
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{d527bcfe-9d2e-45e4-b32f-1658feb581bf} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{b782ede4-ccb3-4e3e-981f-96c68116f38c} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{b782ede4-ccb3-4e3e-981f-96c68116f38c} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\F5JMWNZTHI (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DRM\amty (Worm.Autorun) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\SSHNAS (Trojan.Renos) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Handle (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\ROUA3O12PW (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabase Værdier Inficeret:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\csrcs (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabase Data Objekter Inficeret:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell (Hijack.Shell) -> Bad: (Explorer.exe csrcs.exe) Good: (Explorer.exe) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
C:\Program Files\PersonalAV (Rogue.PersonalAntiVirus) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
C:\Program Files\PersonalAV\PAV.exe.tmp4 (Rogue.PersonalAntiVirus) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Tasks\{66BA574B-1E11-49b8-909C-8CC9E0E8E015}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\csrcs.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\msa.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Tasks\{35DC3473-A719-4d14-B7C1-FD326CA84A0C}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\bodil\Local Settings\Temp\b.exe (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
jeg håber det er noget du kan bruge.
04. april 2010 - 21:16 #18
Det undrer mig lidt at
O4 - HKLM\..\RunServices: [csrcs] C:\WINDOWS\system32\csrcs.exe
stadig ser ud til at køre ? Selvom filen burde være slettet ifølge Malwarebytes loggen...

---

Klik på Start->Kør skriv Services.msc
Find Tjenesten (Hvis den er der)
* [csrcs]
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Genstart normalt...

---

Ved du selv hvad [Family Toolbar] er ???

---

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - *{1C4AB6A5-595F-4e86-B15F-F93CCE2BBD48} - (no file)

O4 - HKLM\..\RunServices: [csrcs] C:\WINDOWS\system32\csrcs.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background (Eller bruger du denne GAMLE Messenger?)

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

Genstart normalt...

---

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
05. april 2010 - 10:44 #19
Hej igen. Når jeg kører "services.msc er csrcs ikke på listen. Jeg har gjordt som du foreslår med hijack this. Family toolbar er vist en del af AVG. Med CCleaner kan jeg se hvilke programmer der starter op hver gang er det noget du kan se på jeg har uploadet et billede her : http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-04/476affe0.bmp jeg ved ikke selv om det er noget der "skal" bruges altsammen.
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
05. april 2010 - 10:47 #20
Family toolbar ved jeg ikke hvor er kommet fra men den er nu fjernet
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
05. april 2010 - 10:49 #21
ang. netbank må det vente nogle dage. For mange forkerte forsøg på logon har spærret og jeg venter på nye koder.
05. april 2010 - 10:56 #22
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-04/476affe0.bmp -> Fint!

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background (Eller bruger du denne GAMLE Messenger?)

Kan også 'disables' via CCleaner...

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
05. april 2010 - 11:05 #23
jeg bruger ikke messenger. I CCleaner stå MSN er det den?
Ja PCén kører klart bedre.
05. april 2010 - 11:14 #24
Jeps!
Avatar billede christiansen2 Nybegynder
05. april 2010 - 11:17 #25
sender du et svar for point.
05. april 2010 - 11:21 #26
Ping...
(Det var et [svar]...)