Avatar billede nilsen Nybegynder
04. april 2010 - 07:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny extern hard-disk vises ikke

Jeg har købt en extern hd - iomega (black Belt) 500 gb
Drevet  vises imidlertid ikke under computer
Drevet er testet på en annen pc - og er iorden
Jeg kan også høre at det kobles til, og drevet lyser som det skal.
Jeg kan ikke få brugt drevet.
Hva er galt?  Det er et usb  drev - som også får sin strøm herfra
Min pc er en toshiba laptop. (satellite)
Er det noen som kan hjælpe??
Nilsen
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. april 2010 - 07:25 #1
Hvilket kabel har du hvis det ikke er en ekstern Hd med strømforsyning sker det ofte at du skal bruge et USB kabel med 2 hanstik i den ene ende.http://www.av-cables.dk/usb_kabel/usb_kabel/usb_kabel_dual_power_413_da/
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2010 - 07:50 #2
Den anden computer du prøvede på, var det en stationær?
Snurrer harddisk når den monteres?
Du skriver den er testet i anden pc, så det kabel der følger med, burde jo fungere. Går du i diskhåndtering, kan du så se drevet her?
Kan være den skal have tildelt drevbogstav?
Højreklik på computer og vælg administrer.
Avatar billede nilsen Nybegynder
04. april 2010 - 08:21 #3
gdi
poko1
kabel fulgte med (2 i den ene ende), hva man skal egentlig med 2?

220661
Tak, den eksisterte under diskhåndtering - og efter at have givet den et drevbokstav - fungerer det.
Vil du give et svar - så er poengene dine
mvh
Nilsen
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2010 - 08:27 #4
Ja det vil jeg da. Kommer her. Held og lykke med disken.