Avatar billede zyber Nybegynder
19. juli 2001 - 21:38 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

Hacked By Chinese!

Jeg har lige opdage at min side er blevet hacket. Eller rettere at min administrationsside er hacket. hvad jeg lige kan se er der kun ændret i en fil, men det synes jeg også er slemt nok. Denne besked kommer frem:

Welcome to http://www.worm.com !

Hacked By Chinese!

Jeg kører på en TeleDanmark ProAccess ADSL med fast IP, og har en win2000 server online altid.

Routeren til ADSL\'en indeholder allerede en port filtrering og NAT\'ning så hvad kan man ellers have af sikkerhed/firewall

En af hullerne kan være at jeg også bruger frontpage extensions, så jeg selv kan tilgå filerne udfra.

Hvad skal jeg gøre for at ikke at opleve dette igen ??
Avatar billede zeth Nybegynder
19. juli 2001 - 21:39 #1
Jeg ved ikke lige hvad der er sket, men degulesider.dk er også nede når du prøver på at bruge kortbogen!
Avatar billede kapla Nybegynder
19. juli 2001 - 21:39 #2
Og ofir ligeså
Avatar billede bjarneriis Nybegynder
19. juli 2001 - 21:40 #3
De er da i fuld sving de der riskoger! ---
Avatar billede trivial Nybegynder
19. juli 2001 - 21:41 #4
Får samme besked som dig zyber:) Ved ikke hvad det er:(
Avatar billede techno_dk Nybegynder
19. juli 2001 - 21:41 #5
De er vist godt igang de der Chinese
Avatar billede zhatten Nybegynder
19. juli 2001 - 21:44 #6
ser sku ud til de lige nakker nogen af de store sider.
Avatar billede egede Nybegynder
19. juli 2001 - 21:46 #7
Hos mig virker det :-D/!!/??
Avatar billede mike@work Praktikant
19. juli 2001 - 21:46 #8
Det er en virus !!!!!

http://www.peasy.dk/index.php3?page=news:show,id=7580
Avatar billede techno_dk Nybegynder
19. juli 2001 - 21:59 #9
Fææælt!!!
Avatar billede zyber Nybegynder
19. juli 2001 - 22:00 #10
Har lige tænkt lige over det og der er sket inden for de sidste timer for siden virke fint ved 20 tiden.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
19. juli 2001 - 22:02 #11
Det er nok en idé lige at få opdateret sin Server :)
Avatar billede hotpop Novice
19. juli 2001 - 22:48 #12
Ingen problemer her :)
Avatar billede kichian Nybegynder
19. juli 2001 - 22:54 #13
Husk derfor at fjerne .ida, .idc og .idq mapningen fra IIS, medmindre du bare må have denne funktionalitet.
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
20. juli 2001 - 00:23 #14
Har også fået den i hus, min server er opdateret til sidste skrig win 2000 advanced server, med Norton Antivirus og 128-bit kryptering.

Hvad gør man så...??
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
20. juli 2001 - 00:45 #15
Med en genstart af maskinen har IIS-serveren selv genoprettet systemet, men om der er sket yderligere ulykker, som beskrevet hos iEye
http://www.eeye.com/html/Research/Advisories/AD20010618.html
Mvh.
Avatar billede moviez Nybegynder
20. juli 2001 - 00:51 #16
hvorfor er det nemt at hacke danske hjemmesider ?
Avatar billede moviez Nybegynder
20. juli 2001 - 00:52 #17
hvad med at få læret noget om hacking før vi bliver angribet !!

jeg har hørt der er noget hacker gruppe her i århus ?
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
20. juli 2001 - 03:46 #18
kichian: Hvor fjerner jeg de mapninger ?
Avatar billede kichian Nybegynder
20. juli 2001 - 10:58 #19
Gå ind under master-konfigurationen, vælg \"Home Directory\", \"Configuration\".
Fjern .ida, idc, idq og htr.

Avatar billede kichian Nybegynder
20. juli 2001 - 11:00 #20
Det er iøvrigt ikke Front-Page som er blevet angrebet. Det er Index-serveren igen.
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
20. juli 2001 - 13:19 #21
ok fint ... tak du ..
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
20. juli 2001 - 13:19 #22
Lige en sidste hvordan opgadere kan ISS til den nyeste version .. eller rettere hvordan ved man man køre den nyeste ...
Avatar billede surreal Nybegynder
20. juli 2001 - 13:48 #23
Who ever started this discussion is a tosser.

Nobody will help you with your looser hackerjagt. If you want it done then do it yourself.

I don\'t see why you want to bother, for hackers are not the bad guys. I think you are refering to crackers, you knob.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
20. juli 2001 - 13:51 #24
-->surreal: Fuck hvor spiller du smart!
Avatar billede surreal Nybegynder
20. juli 2001 - 13:53 #25
Gider jeg?
Avatar billede jacobchr Nybegynder
20. juli 2001 - 13:56 #26
Surreal >> [snip] or hackers are not the bad guys [snip] ... hvem f... er så ??
Avatar billede surreal Nybegynder
20. juli 2001 - 13:59 #27
jacobchr >> [snip] crackers [snip]
Avatar billede jacobchr Nybegynder
20. juli 2001 - 14:05 #28
surreal >> Og derfor er det ok at hacke ?
Avatar billede hotpop Novice
20. juli 2001 - 15:26 #30
surreal> lær lige engelsk før du skriver, ikk? *lol*
Avatar billede surreal Nybegynder
20. juli 2001 - 16:53 #31
hotpop >> Jeg er englænder, ya\' dick
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. juli 2001 - 01:30 #32
er tilbøjelig til at give surreal ret... ordet hacker betyder bare en fætter, der er god til computere... og har en naturlig nysgerrighed indenfor computerverdenen... at ordet hacker er blevet endbetydebde med en person, der synes det er cool at bryde ind i andre menneskers edb-systemer er primært mediernes skyld... ordet Hacker lyder smart og det er nemt at udtale...

en cracker derimod betyder netop en person, der \"cracker\" koder og finder sikkerhedshuller i andre folks systemer... eller med andre ord: en person, der synes det er cool at bryde ind i andre folks systemer... en cracker er desuden også tit en person, der nupper lidt information hist og her fra de systemer personen får adgang til... og som ofte ændrer en smule i et par filer... eller måske formaterer harddisken...

men det var bare lige lidt semantik for begyndere ud i computerverdenen... hyg jer med dét! :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
31. juli 2001 - 01:35 #33
thomas>> en hacker er ikke ensbetydende med en computerkyndig. ordet bruges til at betegne personer med en usedvanlig evne.. bl.a. kan nævnes at chopin er blevet \"udnævnt\" til hacker... fordi han skrev en symfoni som var et palindrom.
Avatar billede hotpop Novice
31. juli 2001 - 15:47 #34
surreal> English??? Yeah right! You´re no more english than I am Chinese *gg*
Avatar billede thomasledet Nybegynder
01. august 2001 - 02:11 #35
jelzin101>at det var et palindrom har vel ikke noget at gøre med at være en hacker... at hacke kan vel direkte oversættes til \"at bikse noget sammen\"...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. august 2001 - 02:14 #36
thomasledet>> nej ordet \"hacker\" er nærmest det modsatte af \"at bikse noget sammen\" en hacker er exeptionelt dygtig til et eller andet. ikke nødvendigvis computere (det er dog oftest det man forbinder ordet med)

til sidst hackere bikser jo ikke bare noget sammen, det handler jo om for dem om at være smartere end dem der laver sikkerhedssystemerne som de gennemtrænger.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. august 2001 - 02:22 #37
hacker betyder en som har let ved en ting, eller en som er kanon, og jeg mener kanon, til en ting.
som fx.....
øh...... mozart som skrev en symfoni som 3 årig(eller var det 5).

eller er det helt hen i hækken
Avatar billede thomasledet Nybegynder
01. august 2001 - 02:26 #38
fra webster.com ->

1 : one that hacks
2 : a person who is inexperienced or unskilled at a particular activity <a tennis hacker>
3 : an expert at programming and solving problems with a computer
4 : a person who illegally gains access to and sometimes tampers with information in a computer system

det lader til at ordet kan betyde dybt forskellige ting... både at være rigtig dygtig til noget og at være dårlig til noget... sådan er der jo så meget...:)
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
11. august 2001 - 06:50 #39
Nåh, ja
Men nyt antivirusprogram fra Panda er nok bedøvende.....

http://www.pandasoftware.com

Tager hånd om den røde orm.

Hvis man har haft denne orm, så  er sandsynligheden for et nyt udbrud mere end 80%. Jeg oplevede at blive belejret af temmelig mange forskellige servere i et forsøg på at få mig meldt ind i partiet igen, efter det - jeg troede var - total oprydning efter første angreb/indmeldelse. Trods SP3-patch. Firewall, 0 indekserings-server, osv. lykkedes det da også. Jeg må have overset den lille binære dot efter en formtag i én eller anden asp-fil.

De blev så alle gennemgået i Notepad. ( 36 timer ).
Jeg fandt ingenting.
Har så spenderet ca. 60$ på den nye Panda, det skulle jeg have gjort for \"længe\" siden. Den fandt strax 15 inficerede filer, så nu er belejringen slut ... PYHA

Så hellere betale Pandasoftware 60$ én gang end at skulle arbejde 36 timer igen en anden gang for disse 60$

Mvh.