Avatar billede sabihna Nybegynder
30. marts 2010 - 20:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RIP død pc?

..ved start kører cpu blæser og kabinet blæsere (forbundet med bundkortet) der kommer bare ikke signal til skærm og POST "bib" mangler. Jeg har prøvet både et pci-16e kort og et alm. pci, samme forskel. Begge kort er testet på anden pc.
Er bundkortet dødt eller er det cpu? hvordan tester jeg det hvis muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2010 - 21:48 #1
Er du sikker på din psu er i orden? Kører harddisk og dvd drev?
Avatar billede sabihna Nybegynder
30. marts 2010 - 22:27 #2
psu og harddisk kører nu i en anden maskine så det er ikke dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2010 - 20:46 #3
Hvis du slet ikke kan komme i kontakt med bios under boot, så er bundkortet sandsynligvis defekt, når de andre dele fungerer i anden pc.
Avatar billede sabihna Nybegynder
31. marts 2010 - 21:25 #4
Er der en måde at se om det er bundkort og/eller cpu, jeg vil helst ikke købe et nyt bundkort hvis cpu også er død.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2010 - 21:39 #5
Som jeg kan se det, er den eneste måde at kontrollere det på er at montere cpu i et andet bundkort. Har ikke kendskab til at man kan måle på cpu om det fungerer.
Avatar billede sabihna Nybegynder
31. marts 2010 - 21:40 #6
Well giv et svar, jeg mener der er gjort det der kan gøres for at sikre mig mod et fejlkøb.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2010 - 21:43 #7
Har du forsøgt at fjerne bios batteri og strøm i en længere periode, og forsøge igen?
Jeg lægger svar her.